Ursprungligen postat av pete22
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Freestyler
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av Sälstryparn Visa inläggNog testade jag allt möjligt.
Mina fiskekompisar fick samma resultat.
Dragen gick som en torped i vattnet ,
och sjönk som en gråsten.
Den metod som fungerade var att prova med
en annan freestyler och DÅ fick jag gång i vattnet.
Den wobblern svävade också bra vid stopp.
Slutsats: de första dragen var det något fel på
Knappast Davids fel utan sånt som händer
då man massproducerar saker.
Vi var ute några killar och fiskade i sthlmskärgård en helg och det draget som leverarade mest var min freestyler, (skitig mört ) så jag vill gärna rekomendera det.Vi fick ca 30 gäddor och freestylern tog säkert hälften.
//Kentha
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fiskepappa Visa inläggVi var ute några killar och fiskade i sthlmskärgård en helg och det draget som leverarade mest var min freestyler, (skitig mört ) så jag vill gärna rekomendera det.Vi fick ca 30 gäddor och freestylern tog säkert hälften.
//Kentha
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sälstryparn Visa inläggNog testade jag allt möjligt.
Mina fiskekompisar fick samma resultat.
Dragen gick som en torped i vattnet ,
och sjönk som en gråsten.
Den metod som fungerade var att prova med
en annan freestyler och DÅ fick jag gång i vattnet.
Den wobblern svävade också bra vid stopp.
.
Inget bete är bäst i alla lägen. Själv tycker jag kraftigare rörelser och rasselkulor funkar bättre i färgade vatten. Är vattnet klart så är oftare diskretare rörelser bättre, åtminstonde för stor fisk.
Det var jag som hittade på namnet "skitmört".
Kul att några verkar ge betet en chans, och också får lite fisk på det!Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
Den sjönk som en gråsten direkt innan jag
ens kastat den utan bara lekte vid bryggan
med en meter lina ute....
Den jag har nu går mycket bättre.
Har tyvärr inte fått ett napp än på den trots
att jag fiskar ungefär lika mycket Freestyler
som jag gör med bustervarianterna.
Ska dock ut i helgen och prova, om det inte snöar.Spiggpimplare
Kommentera
-
Måste säga att jag diggar bäst freestylern som den var från början... ett bete med oregelbunden gång som skiljer sig från alla andra "dussinjekar" med extrem side to side rörelse.. det e ett bete som man kan plocka fram, som skiljer sig från mängden, utan rasselkulor o enformig gång.. synd att inte fler har gett betet mer tid o förtroende, den levererar, o så e det bara.. e fortfarande skitmörten o de andra "orginafärgerna" fortfarnde kvar i orginalutförande, med nerböjd nosögla?I come from a small drinking island, with a fishingproblem.
Kommentera
-
100:- spänn. Är inte det billigt?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av PudDphantom Visa inläggMåste säga att jag diggar bäst freestylern som den var från början... ett bete med oregelbunden gång som skiljer sig från alla andra "dussinjekar" med extrem side to side rörelse.. det e ett bete som man kan plocka fram, som skiljer sig från mängden, utan rasselkulor o enformig gång.. synd att inte fler har gett betet mer tid o förtroende, den levererar, o så e det bara.. e fortfarande skitmörten o de andra "orginafärgerna" fortfarnde kvar i orginalutförande, med nerböjd nosögla?
Det är inget problem. Vevar man bara hem betet går det som en pinne genom vattnet helt utan rörelse, sen är det upp till var och en hur mkt man rör på spöt.Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
Vår och höst freestyler
Köpte två stycken ganska tidigt och tyckte de gick halvbra i vattnet. Men på våren i år så satte jag på små krokar och fick dem att gå bättre samt en för den tiden passande djup över naten. Fiskade långsamt och den gula firetigern levererade grymt bra. Samma vik den dagen: en 7 kilos som kom upp 2 gånger med 45 min mellanrum, en 6 kilos samt en 8 kilos. Ett riktigt jokerbete vår och höst.
Som några har skrivit innan, ingen sida sida - nä det är det som är riktigt intressant den här årstiden tycker jag. Oregelbundet och bra
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 741 visningar
0 gillar