Vad är detta för jerkbaits? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är detta för jerkbaits?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad är detta för jerkbaits?

Har bifogat två bilder, och har två frågor om dessa.

Fick några "överblivna" jerkar av en kompis häromdagen (tack för det!), de syns på den ena bilden. De är, i vänstra spalten uppifrån och ned, två stycken Melvin Jerk och en jerk jag inte vet namnet på, och i högra spalten en Westin Jerk, RT Humphy Jerk och RT Jaws.

Så mina frågor om denna bild är, är det någon som vet vad den där bananformade jerken heter? Och är någon eller några av dessa bra jerkar som ni rekommenderar? Nu fick jag dem ju gratis, men kan ju ändå vara kul att höra vad ni tycker om dem.

Den andra bilden (den till höger) visar en "bloggkompis" jerkar, så jag tänkte passa på att fråga åt honom. Han undrade dels vad de heter (bortsett från Melvin längst ner på bilden), och han säger att de två långa kallas "Den Onde", och dels undrar han om de är bra. Vad vet ni om hans jerkar?
    Bifogade filer
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Ursprungligen postat av Petey21 Visa inlägg
    Har bifogat två bilder, och har två frågor om dessa.

Fick några "överblivna" jerkar av en kompis häromdagen (tack för det!), de syns på den ena bilden. De är, i vänstra spalten uppifrån och ned, två stycken Melvin Jerk och en jerk jag inte vet namnet på, och i högra spalten en Westin Jerk, RT Humphy Jerk och RT Jaws.

Så mina frågor om denna bild är, är det någon som vet vad den där bananformade jerken heter? Och är någon eller några av dessa bra jerkar som ni rekommenderar? Nu fick jag dem ju gratis, men kan ju ändå vara kul att höra vad ni tycker om dem.

Den andra bilden (den till höger) visar en "bloggkompis" jerkar, så jag tänkte passa på att fråga åt honom. Han undrade dels vad de heter (bortsett från Melvin längst ner på bilden), och han säger att de två långa kallas "Den Onde", och dels undrar han om de är bra. Vad vet ni om hans jerkar?
    Skulle tippa på att både din och hans jerkar kommer från fishit.se så kolla in där så hittar du säkert namn, vikt och hur dom fiskar/fiskas.
    sigpic

Kommentera

Den onde har rykte om sig att fiska bra, men vara av dålig kvalité.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Melvin är ganska lik Slider och Belly Buster, men har mycket sämre kvalitet. Humphy Jerk är en kopia av Slider, men är lite tjockare och känns lite ryckigare att jerka. Brorsan fick ett par sådana av kusinerna förra året. Dagen efter tog jag mitt PB via en sjunkande i mörtfärg. Men jag använder helst orginalet. Jaws har en fin gång som är ganska hetsig men kvalite´n på alla dessa beten är ganska dålig. Men de fångar helt klart fisk.

Kommentera

den banan formade jerken säljes hos sportfiskehornan
          den onde är jerkbaits från fishit helt ok billiga träjerkar håller ej godskänd kvalite spricker lätt upp
          Titta gärna in på min fiskeblogg
          www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Den bananformade kommer från Stoxdals sortiment.
            www.gavlefiskredskap.se
            niklas_soderman78@hotmail.com

Kommentera

lägg ett lager epoxy på "den onde" så håller de bra.

Kommentera

Extra lager lack så klarar sig Fishit-jerkarna bra, ta gärna 2 lager för säkerhets skull. Din kompis gul/tiger längst upp till vänster ser ut som ett "rabaldurbait", handgjort av Hasse aka Rabaldur på Tradera...

Kommentera

de längst ner är fox beten iaf fox bullnose heter den högra. den andra vet jag ej. men det är fox iaf

Kommentera

Jag har riktigt svårt att säga att de är Fox beten... Den vänstra heter Stoxdal Jerka Antler och den högra heter Ron Thompson Jaws om jag inte missminner mej..
                    http://www.sportfiskehornan.se/show.php?pid=4232 -Stoxdal Jerka Antler..

http://www.willyssportfiske.se/Produ...aspx?id=129710 -Ron Thompson Jaws.. (Tryck: Stor Bild/färgkarta så kommer alla färgerna, även den "Petey21" har-602)
                    Senast ändrad av The_Jerkman; 2007-07-16, 21:59.
                    Motörhead - Everything Louder Than Everything Else!

www.kinnevikensfritid.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 306 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist