Daiwa?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Daiwa??

Funderar på att skaffa ett http://www.fiskeutrustning.se/shoppi...id=2006%208205 och en http://www.fiskeutrustning.se/shoppi...id=2006%208114 är dessa nåt att ha? Tänkte andväda som ett allround set. Fiska lite gädda och aborre både från båt och från land.

Ni kanske har nåt annat att rekomendera i samma prisklass?

Funderade på ett sjösländan ss 8´ spö samt en sjösländan haspelrulle förrut, info om dessa finns på http://www.flyfisherman.se

Vilket skulle ni köpt?

Daiwas prylar har väl varit lite så där med kvaliteten förr om åren, men nu har de nog fått lite bättre ordning på det har jag hört, provat ett daiwa spö ett tag nu och det verkar kanon, deras rullar däremot avskyr jag, men det är väl tycke och smak det med.

Kommentera

Hellre Sjösländan framför Daiwa!
      Motörhead - Everything Louder Than Everything Else!

www.kinnevikensfritid.se

Kommentera

daiwa blir oftast bättre när man kommer upp i prisklasserna om man ska köpa ett set som inte kostar svinmycket så bör man köpa shimano som håller hög klass i de lägre prisklasserna. sjösländan har jag ingen erfarenhet av men vad jag hört så finns det defentivt bättre prylar för samma slant.

Kommentera

Vilken shimano är att rekommendera i 1000-kronors klassen?

Kommentera

Hellt klart beastmaster tycker jag !
            kan bli lite dyrare än 1000 kr men det är det värt..
            Senast ändrad av Class0n; 2007-06-13, 22:28.

Kommentera

För ca 1400 kan du köpa en Exceller på Carlsson, Dalagatan. Mycket bättre än vad Shimano har att erbjuda för samma peng. Det BIOS gör av Daiwa är kriminellt...

Hade nästan bara Shimano tidigare, nu blir det Daiwa för hela slanten, mycket bra rullar.

Vad gäller spöt, kolla Berkley Series One, nya tredelade.

Kommentera

passa dej för sjösländans rullar...!!
                bytte min 3 gånger.. sen lessnade jag, kastade den och köpte en ukuma..

Kommentera

Skall du ha ett spö upp till ca. 40 gram så bör du satsa på en rulle i 2500 elller 3000 storlek från Daiwa. 2000 är lite för liten för att få bra balans i utrustningen.

Jag har alldeles just beställt en ny daiwa haspel från Malaysia via eBay. En Daiwa Team Advantage 2500 som i Sverige går på 3000:-, med moms + tull + frakt + försäkring så kommer rullen gå på ca. 1500:- när jag får hem den till veckan. Det kanske är ett alternativ för dig också?
                  Daiwa Capricorn, jag har 2 st sådana - 2000 och 4000, är modellen under Team Advantage och den går att hitta för ca. 120$ vilket med frakt och allt skulle hamna på kanske 12-1300:-. Denna rullen gick tidigare på 3000:- i Sverige men är nu nedlagd. Theory är ytterligare en billigare modell som skulle gå att få ännu billigare.

Jag är grymt nöjd med mina daiwa-rullar, men som tidigare nämnts så skall man sikta på lite dyrare rullar.
                  Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

jag har en Daiwa Regal Xi RG 2500 till mitt series one som jag använder vid havsöringsfisket. mycket nöjd med de, inga problem alls (peppar peppar, ta i trä).

kan varmt rekomendera den.

men du bör som de andra sagt ha en rulle som är större än 2000, runt 3000 borde passa.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 736 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04