Köpråd spinnspö kastvikt ca 20-70g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpråd spinnspö kastvikt ca 20-70g

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpråd spinnspö kastvikt ca 20-70g

Hej.

Ska komplettera min nuvarande utrustning med ett till spinnspö med kastvikt runt 20-70g. Har för närvarande ett 5-25g och ett 50-160g men letar nåt som täcker upp glappet där mellan.

Rullen som ska på spöet är en tatula 200 som jag kom över till bra pris då en butik skulle lägga ner. Önskvärd längd på spö är runt 8' och helst inte mkt dyrare än 1500-2000. Har kikat lite på på svartzonker the Horizon 20-70 och även gator Mirage competitor 20-80.
    Tar gärna emot fler tips eller åsikter.
    Tack på förhand
    Senast ändrad av Andreeas; 2025-02-22, 19:33.

Får du tag på ett savagear custom predator 8fot 80g är det ett väldigt trevligt spö.

Kommentera

Megabass Levante F7-72LV. Skulle säga att du inte hittar ett bättre spö för vad du beskriver att du söker.

Jag säljer ett Megabass Levante F7-72LV som är i nyskick.

Annars tycker jag ett Prorex xr, S eller e med kastvikt 40-80g är de mest prisvärda spöna sett till prestanda.

Kommentera

Fin rulle tatula 200, tänker inte ge dig ett specifikt spö råd, mer än att jag nuförtiden laddar hellre mer på ett spö än mindre. Har på tok för många budget spön som hamnat på hyllan. Spöet är ändå i slutändan viktigaste( personlig åsikt).

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonez Visa inlägg
          Megabass Levante F7-72LV. Skulle säga att du inte hittar ett bättre spö för vad du beskriver att du söker.

Jag säljer ett Megabass Levante F7-72LV som är i nyskick.

Annars tycker jag ett Prorex xr, S eller e med kastvikt 40-80g är de mest prisvärda spöna sett till prestanda.
          Tack, ska läsa lite om det! Mina övriga spön är i prorex xr serien och är överlag nöjda med dem.
          Vad har du tänkt för pris för ditt Levante? Googlade lite snabbt och såg att det var 7,2' och odelat?

Kommentera

Ursprungligen postat av Mathias 70 Visa inlägg
            Fin rulle tatula 200, tänker inte ge dig ett specifikt spö råd, mer än att jag nuförtiden laddar hellre mer på ett spö än mindre. Har på tok för många budget spön som hamnat på hyllan. Spöet är ändå i slutändan viktigaste( personlig åsikt).
            Absolut, nu tror jag inte detta kommer bli mitt primära spö då jag klarat mig utan ett med denna kastvikt tidigare men man ska aldrig säga aldrig..

Kommentera

Ursprungligen postat av Andreeas Visa inlägg

Tack, ska läsa lite om det! Mina övriga spön är i prorex xr serien och är överlag nöjda med dem.
              Vad har du tänkt för pris för ditt Levante? Googlade lite snabbt och såg att det var 7,2' och odelat?
              Yes, 7,2 och odelat. Tror det väger endast 142g. Riktigt fint men jag fiskar mest tyngre och det står mest på land så tänkte att någon annan kan använda det istället.
              Vet ej vilket pris jag kn sälja för. Kanske 2300 ca.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonez Visa inlägg

Yes, 7,2 och odelat. Tror det väger endast 142g. Riktigt fint men jag fiskar mest tyngre och det står mest på land så tänkte att någon annan kan använda det istället.
                Vet ej vilket pris jag kn sälja för. Kanske 2300 ca.
                Okej. Då får jag passa på det då ett odelat blir för otympligt. Såg att sportfiskeprylar tar 2599 för det men fanns dock inte i lager

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                6 svar
                1 785 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Benjamin S  
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04