Har fiskat lite med multi tidigare men väldigt sparsamt. Sålde min borrerulle p.g.a massa linbrott och gäddrullen för den var jävligt otymplig i mitt tyckte (ambassadeur). Har dock kvar gäddspöt som är ett äldre savage gear mp pro 9-fot klassat upp till 100gr och jag tänkte att jag skulle skaffa nån billig prisvärd lågprofilsrulle till denna. Vad har ni att tipsa om? Gärna runt 1000-lappen om det är möjligt, och gärna något annat än abu som jag överlag tycker är rätt kass i den prisklassen, har ju dock som sagt inte så mycket erfarenhet vad gäller just multi. Undrar också vad som kan vara lämplig dimension på flätlina för beten mellan typ 30 till 100gr. Kan 0.30 funka? Strulfritt är viktigare än kastlängd.
Har inte heller koll på utväxling eller storlekar på multirullar, men jag är ute efter något normalutväxlat som rymmer lagom med lina och har tillräckligt bra broms för gäddfisket helt enkelt. Vänstervev är ett måste!
Har inte heller koll på utväxling eller storlekar på multirullar, men jag är ute efter något normalutväxlat som rymmer lagom med lina och har tillräckligt bra broms för gäddfisket helt enkelt. Vänstervev är ett måste!
Kommentera