Rulle till tungt gäddfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rulle till tungt gäddfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Mackan19 Visa inlägg

Ja har kört med 300 innan men vart lite sugen på testa 400. Har funderat lite på tranx 400 men lite osäker på den då jag läser både bra och dåligt om den rullen samt att den funnits ganska länge nu. Hade varit kul med någon nyare rulle.
    Jag har inte fiskat med en Tranx men vart på väg köpa en 400. Spolen är en centimeter bredare och givet är hela rullen det då. MEN, det var inte så att man verkligen märkte det, inte alls.

Jag är raka motsatsen mot dig, landkrabba som oftast håller sig under hundra.

400 Tranx blir du nog inte missnöjd med.

Om du känner dig lite modig, hade jag tagit hem en Alijoz från AliExpress, många många som kör.musky med dom, säkert gratis rullan han får men jag försöker få tag. I JontaK som har en xerup gav honom som ja försöker få tag i honom om.men han är inte så aktiv här längre eller för han svarar inte på mitt Pm iallafall.

Xerup Tjo, ka du kontakta JontaKpt mig ang Alijoz rullen för han har inge läst mitt PM..

Verkar som ni har mycket kontakt kanske även privat?!
    Ber dig, försök frågan till PM mig alt min email som är följande

mjkronsellen@outlook.com

Xerup Tack för att du försöker få tag på honom, har fullt upp på alla tänkbara sett med fiskegrejjer och det där tvärjobbiga livet..

​​​​​​
    ​​​​​
    Nä nu ska ja måla en Parrot, fast special Special!!

Pzzz, JK Baits

​​​​​

​​​​​​

​​​

​​

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne.k Visa inlägg
      Jag föredrar 400 storleken före 300 när det gäller daiwa(tatula/prorex) då spolen på 400:an är bredare = mindre skillnad i linintag på början resp slut av kastet.
      Sak samma med Ambassadeurer där 4000 ger större skillnad i linintag givet samma invevningshastighet och 6000 ger minst differans.
      Detta kan tyckas marginelt men syns ordentligt när man observerar bete/djup vid användande av live-teknik.
      Ju grövre lina som används destå större skillnad.

Kör också med en prorex 300 på ett annat spö, tycker rullen väldigt skön att fiska med men hade gärna haft lite bredare spole på den. Annars grym rulle, gillar formen, känslan och veven på den väldigt mycket. Kör du med prorex eller tatula 400?

Kommentera

Ursprungligen postat av MathiasJK Visa inlägg

Jag har inte fiskat med en Tranx men vart på väg köpa en 400. Spolen är en centimeter bredare och givet är hela rullen det då. MEN, det var inte så att man verkligen märkte det, inte alls.

Jag är raka motsatsen mot dig, landkrabba som oftast håller sig under hundra.

400 Tranx blir du nog inte missnöjd med.

Om du känner dig lite modig, hade jag tagit hem en Alijoz från AliExpress, många många som kör.musky med dom, säkert gratis rullan han får men jag försöker få tag. I JontaK som har en xerup gav honom som ja försöker få tag i honom om.men han är inte så aktiv här längre eller för han svarar inte på mitt Pm iallafall.

Xerup Tjo, ka du kontakta JontaKpt mig ang Alijoz rullen för han har inge läst mitt PM..

Verkar som ni har mycket kontakt kanske även privat?!
        Ber dig, försök frågan till PM mig alt min email som är följande

mjkronsellen@outlook.com

Xerup Tack för att du försöker få tag på honom, har fullt upp på alla tänkbara sett med fiskegrejjer och det där tvärjobbiga livet..

​​​​​​
        ​​​​​
        Nä nu ska ja måla en Parrot, fast special Special!!

Pzzz, JK Baits

​​​​​

​​​​​​

​​​

​​
        Fiskar också väldigt mycket på land och på rätt ställen gillar jag att köra med tunga grejer, funkar överlägset bäst på en del ställen tycker jag.

Slog till på en tranx 400 då jag hittade en butik som sålde den på rea för ca 2000kr. Bara dragit ett fåtal kast med den än men är hittills nöjd med den. Har känt på den tidigare och jämfört den med en tranx 300 och som du säger är den lite bredare men för mig inget som stör eller påverkar mig mycket.

Kikade på Alijozen men va ganska saftigt pris på den för vad det är. Lägger då hellre lite mer pengar på en annan rulle från ett kändare fabrikat.

Kommentera

Kör också med en prorex 300 på ett annat spö, tycker rullen väldigt skön att fiska med men hade gärna haft lite bredare spole på den. Annars grym rulle, gillar formen, känslan och veven på den väldigt mycket. Kör du med prorex eller tatula 400?

Jag fiskar mest med Ambassadeurer...
          Har en tatula 300 som används sällan(pga att utväxlingen är något för hög för min smak) och en prorex 400 som används något mera mest tack vare den lägre utväxlingen som passar mig/mitt fiske bättre.
          Klart bra rullar men Ambassadeurerna åker med ut på fiske 9ggr av 10 iaf.

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne.k Visa inlägg

Jag fiskar mest med Ambassadeurer...
            Har en tatula 300 som används sällan(pga att utväxlingen är något för hög för min smak) och en prorex 400 som används något mera mest tack vare den lägre utväxlingen som passar mig/mitt fiske bättre.
            Klart bra rullar men Ambassadeurerna åker med ut på fiske 9ggr av 10 iaf.
            Okej. Kör du med power-veven på prorexen och har du problem med att den slår över så rullen inte blir frikopplad längre när den står i ”fel” läge och du kastar? Hade lite problem med det när jag körde power-vev på tranx 300.

Vad kör du för ambassadörer och varför väljer du just dom? Är det pågrund av känslan, kastlängd, robustheten eller något annat som gör att du kör mest med dom?

Kommentera

Okej. Kör du med power-veven på prorexen och har du problem med att den slår över så rullen inte blir frikopplad längre när den står i ”fel” läge och du kastar? Hade lite problem med det när jag körde power-vev på tranx 300.

Vad kör du för ambassadörer och varför väljer du just dom? Är det pågrund av känslan, kastlängd, robustheten eller något annat som gör att du kör mest med dom?
              Nu har jag bara kört 2 pass med min prorex men jag har inte sett några som helst tendenser till att den ska slå i av misstag, frikopplingen är ganska hård. Jag har faktiskt försökt att provocera fram det när jag torrviftat men inte lyckats oavsett hur jag ställer veven.

Kommentera

Inga problem för mig heller ang powerveven på 400:an.

Föredrar ambassadeurer pga av känlan(patriotism/retro).

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                6 svar
                1 736 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Benjamin S  
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04