Var hitta spötopp? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Var hitta spötopp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Var hitta spötopp?

    Hej!

    Det var ca 20 år sen sist, men i somras lyckades jag knäcka två spötoppar på kort tid... Den ena har jag rett ut med Bios, de har inga på lager (Pool 12 SSD klass 3 ifall nån här råkar ha en? ) Den andra är till ett ul-spö från Shimano, jag har inte modellnamnet i huvudet men kan kolla upp om nån vill det. Shimano Nordic har inga toppar på lager utan hänvisar mig till butikerna, men innan jag spammar dem med mail tänkte jag kolla om någon här vet vilken butik som borde kunna vara behjälplig?

    Och nej, jag kan inte laga topparna. Båda bitarna som bröts av är försvunna. Annars hade jag nog löst det, det gjorde jag sist och den toppen funkar än.

    //Jakob

  • #2
    Jag har ytterst svårt att tro att någon butik skulle ha extratoppar hemma. Det är väl möjligen om de hade tagit fram en egen spöserie. Men så är det ju inte med ett shimano spö. Så om inte shimano själva har det så är det nog bara att ge sig ut och leta på begagnad marknaden.

    Kommentera


    • #3
      Shimano lagerhåller inte så mycket reservdelar och toppar (för tillfället) och det kan därför ta ganska långt tid att få tag på dessa. De tar enbart beställning via återförsäljare, så du måste gå via butik. Får du ett nej så har de inga toppar och kommer inte ta hem dem. Får du ett ja finns det dessvärre risk att det tar förhållandevis långt tid att få tag på den, men om du kan vänta så går den garanterat att beställa. Är det ett spö eller en rulle som slutade produceras för 5 år sedan eller mer kan jag med ganska stor säkerhet säga att det inte kommer finnas delar (de brukar numera sluta tillverka delar 5 år efter att rullar gått ur produktion i varje fall). Du kan höra med butiker, men butiker lagerhåller i princip aldrig toppar till spön. Man sitter helst inte på ett stort reservtopps-lager för att ha ifall en kund skulle bryta precis det spöet (lågoddsare).

      Kommentera


      • #4
        Ok, men då är jag med på hur det är tänkt att gå till. Jag gör ett försök med nån butik som har mycket shimano i sortimentet så får vi se då.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
        6 svar
        1 682 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Benjamin S  
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 335 svar
        266 277 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
        Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
        15 svar
        2 342 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Fisketrassel  
        Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
        892 svar
        142 210 visningar
        16 gillar
        Senaste inlägg MathiasJK  
        Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
        1 046 svar
        196 273 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Villespinn91  
        Arbetar...
        X