Jerkbait utrustning för att kasta ifrån land - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbait utrustning för att kasta ifrån land

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jerkbait utrustning för att kasta ifrån land

    Hej behöver lite hjälp med längd på spö osv. för att kasta jerkbaits ifrån land. Ska jag fortfarande gå för någonting runt 6-7fot eller i och med att jag ska kasta från land gå för något längre som 8 fot? Kommer även fiska med gäddjiggar etc. med samma spö hade jag tänkt då jag inte än har budgeten för att skaffa två set. Hade tänkt mig en kastvikt upp till 140-150g.
    Tack så mycket i förhand!

  • #2
    Det finns ett spö som passar perfekt.
    RST LF shadow 74 säljs av lundgrensfiske.com. står som slut i lager. Men sist jag var uppe i Stockholm och inne på lundgrens fanns de kvar. Och pris 1000kr är ett fynd.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
      Det finns ett spö som passar perfekt.
      RST LF shadow 74 säljs av lundgrensfiske.com. står som slut i lager. Men sist jag var uppe i Stockholm och inne på lundgrens fanns de kvar. Och pris 1000kr är ett fynd.
      Fan vad synd att det inte finns på sidan. Bor ungefär 4h ifrån Stockholm så kan tyvärr inte åka dit. Har dock hittat ett westin w6 jerkbait-T 6.6ft på blocket för 1400sek men som sagt det kanske blir för kort för att kasta ifrån land med ifall man inte kommer ut på någon brygga.

      Kommentera


      • #4
        Från land hade jag valt ett typ 8-9" då du förmodligen vevjerkar från land med ett spö i den längden och du vill kunna kasta jiggar osv oxo dvs ett allroundspö. Har inte testat denna verrsionen men har ett lättare spö av SG4 och är nöjd för pengarna med det, https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...?variant=75782

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av EddieL Visa inlägg

          Fan vad synd att det inte finns på sidan. Bor ungefär 4h ifrån Stockholm så kan tyvärr inte åka dit. Har dock hittat ett westin w6 jerkbait-T 6.6ft på blocket för 1400sek men som sagt det kanske blir för kort för att kasta ifrån land med ifall man inte kommer ut på någon brygga.
          Man behöver inte åka dit. Bara att ringa 08-102122 och kolla om det finns kvar. Längden på 7,4 fot är enligt mig perfekt för det fisket.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av brollann Visa inlägg
            Från land hade jag valt ett typ 8-9" då du förmodligen vevjerkar från land med ett spö i den längden och du vill kunna kasta jiggar osv oxo dvs ett allroundspö. Har inte testat denna verrsionen men har ett lättare spö av SG4 och är nöjd för pengarna med det, https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...?variant=75782
            Känns som det nästan blir lite för långt då jag själv bara är 1,73 speciellt för dem gångerna man väl hyr en båt och vill jerka på "riktigt".

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

              Man behöver inte åka dit. Bara att ringa 08-102122 och kolla om det finns kvar. Längden på 7,4 fot är enligt mig perfekt för det fisket.
              Får bli att slå en signal dit imorgon då! Har även hittat ett westin w6 jerk 7.2" tror det är gamla modellen av w6 jerk? Skulle det kanske också vara ett bra alternativ ifall shadow 74 inte längre finns?

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av EddieL Visa inlägg

                Får bli att slå en signal dit imorgon då! Har även hittat ett westin w6 jerk 7.2" tror det är gamla modellen av w6 jerk? Skulle det kanske också vara ett bra alternativ ifall shadow 74 inte längre finns?
                W6 spöt är säkert bra. Ytterst lite erfarenhet av westin spön dock.

                Kommentera


                • #9
                  Kolla på begagnatmarknaden efter ett jerkspö så kommer du undan väldigt billigt och får dessutom pengar över till ett längre spö att kasta gummi med.
                  Om du vill kan jag skicka över några länkar på bra prisvärda spön.
                  ​​​​​​Tycker själv jag har hyffsad koll på vilka jerkspön som är bra då jag gjorde mina första trevande försök inom jerkfisket för sisådär 20 år sedan.

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                  6 svar
                  1 680 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Benjamin S  
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 334 svar
                  266 245 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
                  15 svar
                  2 340 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Fisketrassel  
                  Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                  892 svar
                  142 182 visningar
                  16 gillar
                  Senaste inlägg MathiasJK  
                  Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                  1 046 svar
                  196 248 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Villespinn91  
                  Arbetar...
                  X