Blanda spö och rulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blanda spö och rulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Blanda spö och rulle

När jag började att fiska använde jag bara Abu rullar och spön. Sedan blev jag en Daiwa kille och nu är jag en Shimano kille. Min fråga, skulle ni kunna sätta på en Daiwa rulle på ett shimano spö och vise versa. Jag skulle aldrig göra det, hur är det för er andra?

Haha , blandar hej vilt ags spön /vanford rullar
    shimano spö/daiwa rullar nån amassadeur på passande spö har inga alls såna svårigheter däremot rensas det bort sånt jag inte trivs med

Kommentera

Daiwa och Shimano skulle jag inte kombinera, det är någon fix idé jag har bara.
      Alla andra kombinationer är tillåtna!

Kommentera

Jag är ingen "fanboy" och försöker hela tiden plocka russinen i kakan. Vissa rullar passar bättre i vissa rullfästen, vissa kastbromsar passar bättre vissa klingor. Så till din fråga, jag blandar villt mellan märkena och bryr mig inte vad som står på. Utan det enda viktiga är att jag tycker det fungerar perfekt ihop.

Kommentera

Känns fel att blanda, så jag låter bli

Kommentera

Det är ju inte säkert att tillverkarna är lika duktiga med spön som med rullar eller tvärtom. Själv har jag satt två av mina Ambassadeurer på S:t-Croix-spön, och mina två Penn haspel har Westin resp. Berkley. Gamla Mitchellhaspeln sitter på ett splitcanespö från Arjon - men övrigt är ABU-rullar på ABU-spön.

Funktion går före firmamärke.

Kommentera

Jag blandar ofta! Gillar båda märken, men skiter blankt i vad det står. Jag råkar bara använda det som passar bäst för mitt fiske i min optimala prisklass.

Kommentera

Blandat vilt under alla, många år och just nu är det bara ett av gäddkiten som kommer från samma leverantör, en Daiwa Luna på ett billigt Prorexspö, en ren tillfällighet men funktionellt.

Kommentera

Hur gör man om inte spötillverkaren inte gör en rulle köper inte det spöt typ ett akakabuto ? Jag blandar friskt bland mina spön.

Matchar ni beten med spö och rulle oxo? typ nu kastar jag ett Daiwa betet på mitt Daiwa ASG med en Tatula rulle men får ingen fisk, polaren får bra med fisk på sin Westin crank hur gör man nu då?
                  Senast ändrad av brollann; 2024-08-31, 22:17.

Kommentera

Har alltid blandat vilt dåjag prioriterar funktion före märkestrogenhet, så bäst rulle på bäst spö med bäst lina för aktuellt fiske och förhållanden.
                    Saker som jag inte trivs med läggs i en låda och om de ligger kvar i lådan efter ca 2 år så säljs det på någon loppis eller skänks till någon fiskeintresserad ungdom som saknar prylar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 729 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04