Snabb service av Daiwa Aggrest? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snabb service av Daiwa Aggrest?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Snabb service av Daiwa Aggrest?

Tjena,

Behöver lite snabba svar här från andra som fiskar med något äldre multirullar från Daiwa. Kör själv en Aggrest 100SHL som jag importerade från Japan för ett helt gäng år sedan. Rullen tuggar på och levererar år efter år men skulle nog må väldigt gott av en liten service. Dels låter den rätt högt vid utkast nuförtiden och sen tror jag att jag helt enkelt skulle må lite bättre om jag gjorde en liten service.

Tänker mig en "mitt i säsongen-service" nu och en rejäl under vintern.

Hur mycket behöver jag montera isär den om jag bara vill göra rent lite och smörja upp de viktigaste komponenterna?

Och sen en sista fråga: Ni som fiskar eller har fiskat med Daiwa multi, hur mycket har de låtit/låter vid utkast?
    [FONT=Tahoma]"Det gäller att inte vara osynlig"[/FONT]

Mina Daiwa låter inget speciellt när de kastas. Spollager, linförare kan nog låta om de inte har underhållits, även nya keramiklager låter men knappast ditt problem. Enklare service (rengöra drev, vissa lager och linförare samt smörja med fett/olja) kan du göra själv utan att plocka isär hela rullen, finns en massa videor på tuben.

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
      Mina Daiwa låter inget speciellt när de kastas. Spollager, linförare kan nog låta om de inte har underhållits, även nya keramiklager låter men knappast ditt problem. Enklare service (rengöra drev, vissa lager och linförare samt smörja med fett/olja) kan du göra själv utan att plocka isär hela rullen, finns en massa videor på tuben.
      Ska se om jag kan få till en liten filmsnutt som fångar upp ljudet (borde inte vara särskilt svårt med tanke på att det låter rätt högt :-))

Kommentera

Löste sig fint med några droppar rocket oil! Nu låter den ingenting i jämförelse med tidigare och kastar otroligt mycket mjukare och längre.
        Blir en vettigare service efter säsongen med rengöring och mer precis smörjning.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
        6 svar
        1 731 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Benjamin S