Tråden om Lottokopior - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tråden om Lottokopior

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tråden om Lottokopior

Jag har fiskat med Lotto spinnare under många år men gud så dyra dom är nu. 150kr och 200kr för en pro version.
    Dom kan dom behålla!

På senare tid så fiskas det med en kopia som heter Jackpot från Kinetic.
    Den finns i 9 och 12 grams vikt och flera olika mönster.

Den är riktigt bra måste jag säga, spinner som en katt och kastar bra och fisken är otroligt huggvillig på den. Skulle utan tvekan säga att den är lika bra eller till och med bättre än en original Lotto.
    Jackpot kostar 40kr per styck också så man får upp till fem stycken till priset av en enda Lotto.
    Kroken på Jackpot är större än Lottons och håller fisken bättre.
    Jag ger den 5/5 poäng!

Jag har provat andra märken med.
    Fladen har något som liknar Lotto som är ännu billigare, den heter Loket.
    Den är stor för sin vikt och fångar mer vind så kastet blir lite sämre och så spinner den dåligt, jag fiskar aldrig med Loket längre men har för mig att den nästan flyter också.
    Jag ger den 1/5 poäng.

Vilka Lottokopior brukar ni använda?
    Det finns en kopia som heter Bingo som jag aldrig har testat, den ser lovande ut. Någon som fiskar med den?

Jackpot

Click image for larger version

Name:	kinetic-jackpot-spinner.jpg
Views:	380
Size:	194,0 KB
ID:	2645310

Loket

Name:	skitloket.jpg
Views:	351
Size:	72,6 KB
ID:	2645311

Bingo

Name:	bingo11.jpg
Views:	344
Size:	124,0 KB
ID:	2645312

ABU Garcia sj​älv har du "Droppen Maxi". En kopia rakt av.
    Click image for larger version  Name:	thumb_111088.png Views:	0 Size:	12,4 KB ID:	2645330
    - 1a plats Fiskesnacks Gäddfemma 2020
    - 1a plats Fiskesnacks Gäddfemma 2019

Kommentera

Ursprungligen postat av hnkm Visa inlägg
      ABU Garcia sj​älv har du "Droppen Maxi". En kopia rakt av.
      Click image for larger version Name:	thumb_111088.png Views:	0 Size:	12,4 KB ID:	2645330
      Den hade jag glömt bort helt, köpte faktiskt en sådan. Draget såg ut att vara av bra kvalitet vad jag kommer ihåg.
      Lite grövre metallpinne har jag för mig så den böjer sig säkert inte lika enkelt som andra. Vägde bra också och var lite större.

Jag fick se den flyga iväg hur långt som helst på första kastet, hur den fiskar vet jag dock inte mycket om eftersom att linan snurrat sig runt toppen innan kastet.

Kommentera

Har kört länge med Blue Fox. Den kastar bra och funkar utmärkt till borre, öring och röding

Kommentera

Kan ha nån gammal lotto eller liknande liggandes någonstans men beten av lottotyp har jag aldrig fallit för, som en vanlig spinnare med fisklik kropp. Är de särdeles bra - bättre än vanliga spinnare som Droppen, Reflex? 150-200kr är dessutom dyrt, Droppen Maxi var ju billig.

Jag förerdrar tailspinnersframför lottotypen, t ex Spinmad Tail Spinner Jag 18g och liknande i olika vikter och skedstorlekar. Vissa billiga varianter tappar skeden alltför lätt ( bl a Fladen Vibra Tail) eller häktar krok i skeden lite mer ofta än önskat (EFFZETT KICK-S SPINNER)

Gillar dem ffa för att de fiskar och att skeden roterar när den sjunker, som hederliga Mörrumsspinnaren. Man kan, om man vill nästan fiska den som en jigg fast med mer yviga zig-zag rörelser eller veva-stopp-veva. Inte heller tvinnar den linan men det kanske inte heller "lottospinnare" gör?

Måste läggs till att jag föredrar tailspinners med en uppåtriktad dubbelkrok (knipsa en krok på de med trekrok).
          I bland får man smått som har alla krokar i käften, upp- och nertill vilket försvårar avkrokningen onödigt mycket.
          Undrar hur väl en dubbel- eller enkelkrok på vanlig spinnare skulle kroka? Troligen bättre än man kanske föreställer sig då kroken är väl exponerad baktill och inte skyddas av betet.
          Senast ändrad av anteman; 2024-08-17, 13:35.

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
            Kan ha nån gammal lotto eller liknande liggandes någonstans men beten av lottotyp har jag aldrig fallit för, som en vanlig spinnare med fisklik kropp. Är de särdeles bra - bättre än vanliga spinnare som Droppen, Reflex? 150-200kr är dessutom dyrt, Droppen Maxi var ju billig.

Jag förerdrar tailspinnersframför lottotypen, t ex Spinmad Tail Spinner Jag 18g och liknande i olika vikter och skedstorlekar. Vissa billiga varianter tappar skeden alltför lätt ( bl a Fladen Vibra Tail) eller häktar krok i skeden lite mer ofta än önskat (EFFZETT KICK-S SPINNER)

Gillar dem ffa för att de fiskar och att skeden roterar när den sjunker, som hederliga Mörrumsspinnaren. Man kan, om man vill nästan fiska den som en jigg fast med mer yviga zig-zag rörelser eller veva-stopp-veva. Inte heller tvinnar den linan men det kanske inte heller "lottospinnare" gör?
            Jag har en (!) äkta Lottospinnare i min betesbox och den fiskar otroligt bra. Den har en stor siluett och tvinnar minimalt med lina. Med det sagt så fiskar jag också uteslutande med stjärtspinnare nuförtiden av den enkla anledningen att jag tycker de är mer allsidiga då de går att jigga hem, veva monotont eller kör vevstopp. Det faktum att den spinner på droppet är svårslaget!

Men, jag kommer alltid ha en Lottospinnare eller bra kopia med mig då det finns ett antal tillfällen de helt enkelt är fruktansvärt bra.

Vad gäller Fladen Loket. De har gjort så mycket rätt med den men tyvärr så går den otroligt ytligt om man inte tynger ner den. Jag kör den dock en hel del i grunda vikar, bland gräs osv. Billig spinnare som fångar fisk och som man inte behöver gräma sig så mycket över om man kastar bort den.
            [FONT=Tahoma]"Det gäller att inte vara osynlig"[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
            6 svar
            1 736 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Benjamin S