UL rese spö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

UL rese spö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av SydamerikanskaFiskaren Visa inlägg

Wow vilket utförligt svar. tack! Har prövat Okuma UFR Tele i butik men tyckte spöt inte var särskilt skönt att hålla i och vågar inte köpa fler teleskop spön. Haft sönder alldeles för många vid detta laget hehe.

Favorite Blue Bird Compact - Verkar nice men når inte ner till 0,5g. Så kommer inte bli denna.

​Major Craft New Crostage CRX-T764L - Den som verkar mest lovande! Helt klart intressant spö. Ska läsa på lite mer om det och så lär det sluta upp med att jag beställer det.

crowax Får man fråga varför du gått ifrån Favorite Blue bird?

Värt att nämna att jag kommer inte fiska längs kusten just nu iaf med UL spöt, utan mest insjö och älvar då jag bor i Kiruna för tillfället. Men man vet ju aldrig vad framtiden för med sig, men kör Westin W3 4pc 10" 7-30g samt Shimano Norden 4pc 8" 7-28 för mitt laxfiske samt havsfiske.

Om några andra har några tips på bra spön eller bra sidor att leta efter rese spön på så för all del, dela gärna med er!
    Jag uppgraderade det till Apia spöt. Tyckte att två lätta spön i resespön fick vara nog. Major Craft är ett riktigt bra märke och väldigt stort bland de som håller på med ul/lrf fiske i England (vilket är väldigt många fler än i Sverige), så tror du blir nöjd om du väljer det.

Kommentera

Så ville bara uppdatera de som möjligen kan ha intresse om det vi skrivit om i tråden.

Beställde två Major Craft spön efter att ha läst på så mycket som möjligt om dem. Slutade inte med den rekommenderade i tråden utan dessa två pga. att jag hellre har spön som är längre än det rekommenderade spöt, spöna jag valde är 7,6". 0,7" längre än det rekommenderade spöt. Iom att jag är en kort sydamerikan behöver jag den extra räckvidden jämfört med er Vikingar.

CROSTAGE CRX-S764UL 0.4-5G ExFast - Paras med en Vanquish 1000
      CROSTAGE CRX-T764L 0,5-7G Fast - Paras med en Twinpower Fe 2500

Skitfiske!

Kommentera

Låter som bra combos! Har du hunnit testa och är du nöjd?

Kommentera

Ursprungligen postat av UL haspel sthlm Visa inlägg
          Låter som bra combos! Har du hunnit testa och är du nöjd?
          De beställdes igår, så har tyvärr inte hunnit få dem än. Hittade ett Shimano Norden (samma serie som jag köpte alla spön fr i år för att täcka allt fiske) på 0,5-7g 7" som jag beställde i princip direkt när jag hade skapat tråden, men höll endast några få fisketurer innan spö ringarna gick av på spöt. Dock verkar det som om alla spön från Crostage serien är slut överallt. Finns några få på Ebay men de går för snuskigt mycket pengar.

Kommentera

Ok! Vad körde du för lina och för vikt på betet?

Viktigt att hålla sig inom den rekommenderade kastvikten. Om du gjort det borde du reklamera annars.

Kommentera

Ursprungligen postat av UL haspel sthlm Visa inlägg
              Ok! Vad körde du för lina och för vikt på betet?

Viktigt att hålla sig inom den rekommenderade kastvikten. Om du gjort det borde du reklamera annars.
              Höll mig inom angivna parametrar för spöt, just detta UL spö köptes fr sergio pesca i Italien och att skeppa tillbaka det var dyrare än vad jag gav för det, så var inte värt det. Sergio pesca vägrade tillhandahålla en retursedel trots att det skedde 2 veckor efter inköp. Så kommer aldrig igen beställa fr dem.

Kommentera

Tack för info! Då ska jag hålla mig undan från dem.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                6 svar
                1 701 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Benjamin S  
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04