Köpråd Spinspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpråd Spinspö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Köpråd Spinspö

    Tjena,
    Jag behöver ett tips på spöval då jag flyttat tillbaka till Norrköping efter 30år och tänkte fiska lite lax med spinnfluga. Jag hade en gång i tiden ett par Century 11ft spin med kastvikt till 120g som hade varit lämpligt. Fina spön med krysslindad carbon/kevlar. Då jag inte har fiskat på 20år behöver jag tips på val av spö då jag är helt lost på marknaden nuförtiden.

    Krav: Spigotholk, fujifäste lr liknande, alltså inget skit. SIC ringar är väl standard nuförtiden 11ft.
    Blir nog en Ambassadeur 6000 med då jag tycker 7000 är overkill och tungt att banka med en heldag. Optimalt hade varit om det fanns en JB med tumtanget som håller för laxfiske?

    Så några idéer av kombo, kanske lite trist med ännu en tråd om val av utrustning men skulle uppskattas. ✊

    Häls./ Blivande cityfiskarn
    Den lilla gäddungen är ute på simtur med sin mor när en
    stor wobbler simmar förbi, förföriskt vickande på stjärten. - Vad är det där för någonting? frågar ungen.
    - Det var den där sminkade lilla slynan som din far stack iväg med i våras, svarar gäddmamman surt!

    Pike All Other Fish Are Just Bait!
    ><((((((((((º>..............><((">

  • #2
    Kul historia du bjöd på!
    Denna som konstigt nog försvinner när jag loggar in...

    "Den lilla gäddungen är ute på simtur med sin mor när en stor wobbler simmar förbi, förföriskt vickande på stjärten. - Vad är det där för någonting? frågar ungen.
    - Det var den där sminkade lilla slynan som din far stack iväg med i våras, svarar gäddmamman surt!"

    Vad gäller spö så kan det nog bli lite svårt att hitta en 11' -120g. Westin har en dryg 12:a -150g med spigotholkar iaf eller denna https://www.rmjakt.se/product/daiwa-...BoCpxQQAvD_BwE
    Senast ändrad av anteman; 2024-07-13, 17:37.

    Kommentera


    • #3
      Okay tack, jag ska kika in dina tips
      Den lilla gäddungen är ute på simtur med sin mor när en
      stor wobbler simmar förbi, förföriskt vickande på stjärten. - Vad är det där för någonting? frågar ungen.
      - Det var den där sminkade lilla slynan som din far stack iväg med i våras, svarar gäddmamman surt!

      Pike All Other Fish Are Just Bait!
      ><((((((((((º>..............><((">

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 334 svar
      266 074 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist  
      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
      877 svar
      141 385 visningar
      16 gillar
      Senaste inlägg Kulfisk
      av Kulfisk
       
      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
      1 046 svar
      196 050 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Villespinn91  
      Startad av Mankan G, 2017-02-01, 16:03
      256 svar
      79 604 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg JONNIE ROCKER  
      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
      7 svar
      2 247 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg billion
      av billion
       
      Arbetar...
      X