Premium spö till abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Premium spö till abborre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg

    ja nya serien. Har själv den och 5-21an men inte hunnit fiska än. Dem,Sportfiskeprylar ( vissa är ej i lager har jag sett. ) Jiggar har samt kayakstore har några av vissa . Dock kan de vara slut med tanke på att jag köpte dem i butiken
    Ser fram emot en rapport, vad för beten och vikter kommer du köra?
    dom tester jag har sett har varit sponsrade så dom är inte opartiska direkt, men Norängers video gjorde mig intresserad

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg

      Ser fram emot en rapport, vad för beten och vikter kommer du köra?
      dom tester jag har sett har varit sponsrade så dom är inte opartiska direkt, men Norängers video gjorde mig intresserad
      https://youtu.be/VrkxE4K1Vus?si=6tCZe57TXG4-bjhu
      kommer köra lätta ned , linkheads samt lätta hårdbeten och lättare hover jig på 2-12an . Sedan vibrationsbeten,Wobblers,Jiggskalle,Linkhead,hover jig och Chatterbaits på 5-21an. Åker jag långt så har jag dock nya westin red edition

      Kommentera


      • #13
        Tack för svar. Har en vanford haspel 2500hg så fanns inte mycket att välja på när det kommer till haspel spön i adrena modellerna hittade endast 2-12g och vill gärna ha 2 delat spö.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Fisken22 Visa inlägg
          Tack för svar. Har en vanford haspel 2500hg så fanns inte mycket att välja på när det kommer till haspel spön i adrena modellerna hittade endast 2-12g och vill gärna ha 2 delat spö.
          2-12g är 2 delad. Kolla Mark Nordängers (Om han heter så i efternamn?) YT kanal. Men det är bäst med 3-5 g skallar. Ska du köa tyngre skallar skulle jag köra expride 4-12g

          Kommentera


          • #15
            testat båda spöna. Tapppade en liten borre på 2-12an. Kändes som stor med det spöt hehe. Vill inte få gädda på det spöt om jag säger så hehe. Sedan fick jag en liten borre på 5-21 spöt. riktigt roligt att drilla fisk på det spöt oxå. 5-21an kastade långt. Även om den är delad i handtaget så är det mitt favoritspö. Skulle vara nice och fiska regnbåge med 5-21an eller havsöring i en mindre älv för att slippa ha ett så långt spö.
            Senast ändrad av Villespinn91; 2024-06-25, 15:44.

            Kommentera


            • #16
              Köpte en 2-12g 2 delad fick den i dag. Nu är det så att där jag fiskar finns det väldigt mycket gädda och större abborre
              Av 15 abborar är snittet 1kg upp till 2kg. sist fick jag en på 2kg. Gäddorna biter på allt jag sätter på så kan tyvärr inte undvika detta.

              Iaf nu till saken detta spöt väger ingenting. Klarar verkligen detta spö om vi säger nu att jag är ute o får på en gädda utan att det går av?

              Dum fråga kanske men har aldrig haft ett spö som väger ” som en fjäder”. Nån som har koll på hur mycket det krävs innan det går av?





              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Fisken22 Visa inlägg
                Köpte en 2-12g 2 delad fick den i dag. Nu är det så att där jag fiskar finns det väldigt mycket gädda och större abborre
                Av 15 abborar är snittet 1kg upp till 2kg. sist fick jag en på 2kg. Gäddorna biter på allt jag sätter på så kan tyvärr inte undvika detta.

                Iaf nu till saken detta spöt väger ingenting. Klarar verkligen detta spö om vi säger nu att jag är ute o får på en gädda utan att det går av?

                Dum fråga kanske men har aldrig haft ett spö som väger ” som en fjäder”. Nån som har koll på hur mycket det krävs innan det går av?




                du ska inte basslanda fisken kanske. Jag tycker man kastade längre med 5-21an men 2-12an var roligare att drilla fisk även att jag tappade den. Men var kul att drilla på 5-21an oxå! En jag fiskar med ibland fick en 92 cm gädda på expride 4-12g spö så det ska nog gå bra men kanske tar tid att drilla fisken

                Kommentera


                • #18
                  Ok tack för svar. Har poison adrena nåt spö som är 2 delat som är till haspelrulle? Med lite mer kast vikt på tex upp till 25-30?

                  Vill gärna ha ett till men måste vara 2 delat och har inga problem att beställa från utlandet behöver bara modell nummer. Googlat men blir inte klokare av det

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av Fisken22 Visa inlägg
                    Ok tack för svar. Har poison adrena nåt spö som är 2 delat som är till haspelrulle? Med lite mer kast vikt på tex upp till 25-30?

                    Vill gärna ha ett till men måste vara 2 delat och har inga problem att beställa från utlandet behöver bara modell nummer. Googlat men blir inte klokare av det
                    inte till haspel vad jag sett. Synd att du måste ha 2 delad. 5-21an är riktigt grym! Bästa spöt jag haft

                    Kommentera


                    • #20
                      Vad har 5-21 för modelummer? Och hur långt blir det när man tagit bort handtaget ? Se om det platsar i bilen

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 678 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 334 svar
                      266 245 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
                      15 svar
                      2 340 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Fisketrassel  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      892 svar
                      142 172 visningar
                      16 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 046 svar
                      196 240 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Villespinn91  
                      Arbetar...
                      X