Ursprungligen postat av JontaK
Visa inlägg
Sällan fisken står för trasig rulle utan handhavandet av rullen är orsaken till det. Min ekonomi är högst väsentligt sisådär en bra månad, och då vill man att de man köper ska hålla länge och man är kanske då mer varsam med prylarna. Sen skadar väl inte lite logiskt tänkande kring handhavandet. Nybörjare på multi kanske ska börja med en billig rulle först då både de ena o de andra lär inträffa. Går fiska gädda med en BlackMax med..
De hade ja lite svårt med i början, försäljare ville gärna påstå att dessa rullar klarar gäddfiske och tyngre bete upp mot 100g som ja va ute efter då, men billigare modeller skulle inte klara det. Det där är ju en sanning med modifikation. Kanske är tåligare mot klantsaker men att de inte går att fiska gädda med en billig rulle, kasta uppåt 100g, är inte helt sant.
Det är möjligt att jag kommer tänka mer som dig längre fram ang vikten på prylarna.. återstår ju se. Jag har ju diverse nervskador som kanske påverkar min åsikt här. Och en otroligt förstörd axel, egentligen hela vänstra sidan då jag varit förlamad i den.
Det där med balans på sakerna blir mer och mer viktigt märker jag.. Blir ju skönare när de balanserar bra i handen. Vart vill du att balanspunkten ska vara nånstans?
Kommentera