Daiwa prorex - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa prorex

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Så många här inne på FS som har testat Daiwa prorex spön men ingen som testat prorex s baitcast 8'0 10-40 ? Hur 17 kan de då vara slut i så många butiker? Har de sålts som basic spön till "semester fiskare" eller har de tagit hem väldigt få.... nånting känns konstigt med den spö serien....
    Önskar att någon som jobbar i butik kan svara.... El någon som har koll på daiwa serien....

Kommentera

8 fot, 10-40 gram och 700-800 spänn känns väl ganska mycket som något man skulle rekommendera till någon som är ute efter ett allroundspö men ändå inte vill ha det absolut billigaste.

Kommentera

Håller med dig. Är nog ett sånt spö som handlarna säljer till semester svenne banan som ska fiska på badbryggan.
        Någon som har nå annat förslag på spö då?

Kommentera

Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
          Håller med dig. Är nog ett sånt spö som handlarna säljer till semester svenne banan som ska fiska på badbryggan.
          Någon som har nå annat förslag på spö då?
          Daiwa gör riktigt trevliga spön för inga pengar alls, köpte det billigaste dom har typ för 350kr ca 7fot upp till 40gr. Spöt var tänkt som ett lånespö när man har mindre ungar i båten så dom kan fiska både gädda & borre. Den kastar grymt bra & är riktigt rolig att drilla fisk, det är enkla komponenter men känslan i kasten & drilla slår många spön. Står själv många ggr & fiskar med det spöt för det är så roligt.

Så låt inte priset lura dig att du får ett dåligt spö
          Pike Knight testar ett av Daiwas billigare spön https://www.youtube.com/watch?v=Bb1YSxURS08&t=212s

Kommentera

Vad tror ni om detta ? Är det jämförbart med daiwa prorex s spöt? Samma prisklass och samma egenskaper. Ni spönördar ge mig era insikter!@@

Kommentera

Spönörd skulle jag väl inte kalla mig men med några öl och whisky i strupen så skriver jag ändå… visst var det ett reservspö till gös du skulle ha tag på? Jag har dålig koll på eventuella kastvikter för gösbeten och absolut ingen vetskap om egenskaperna på ditt primära spö för gös men tänker rent spontant att vad skit som helst duger som reservspö om man kollar spö för under tusenlappen. Se det nu inte som förnedrande eller nedsättande på något vis för så är det inte menat.

Som reservspö kan jag stå ut med i stort sett vad som helst, det kanske inte gäller dig men i spannet 700 till 1000 spänn för ett nytt spö med dom kastvikterna du nämnt i tidigare spöfunderingar finns det ett enormt utbud… det lär ju finnas en uppsjö av bra begagnade påkar i prisklassen som passar spinnfiske efter gös också.

Köp nånting bara :-)

Kommentera

Så hur många öl har du druckit nu
                Vill ha ett spö med mycket ryggrad o känslig topp. Kör ca 12 cm jiggar med 10-20g skalle. Iom att jag har ett spö jag är otroligt nöjd med så ska ju reservspöt inte vara telefonstolpe el överkokt spaghetti om olyckan skulle vara framme.

Hade det funnits en uppsjö av spinnspön med de egenskaperna på beg marknaden så borde ju någon hört av sig med något att sälja.... eller?

Jag köper ALDRIG bara nånting !!!! Måste tänka länge o noga

Kommentera

Då är mitt förslag att köpa samma spö som du har som primärt spö idag.

Och om jag får tänka färdigt innan jag skriver meningen här ovan så undrar jag vad du använder för spö nu.

Kommentera

Nya prorex XR powerspin 28g ser mycket lovande ut. Mycket pulver i den klingan, medium power med fast action. Extremt känslig topp.

Är rätt säker på att det kommer bli nya favoritspöt till gös för väldigt många fiskare.

Kommentera

Härmed avslutar jag den här tråden !! Kommer inte stänga den då det kanske finns de som inte läst och kommer med förslag på spön. Kan ju dyka upp nyheter under våren.
                      Har någon ett spö i närheten av det jag söker så skicka gärna ett PM.
                      Söker : spinnspö/baitcast ca 8 fot kastvikt max 60g min 10-15 g.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 302 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13