9fot - max 30g? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

9fot - max 30g?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 9fot - max 30g?

Nu e de såhär att jag haft fisket pausat i över 7år... Så nu tänkte jag köpa hem ett multi/spinnspö igen... Tills jag upptäckte att de inte går att hitta ett spö som är runt 9fot med max 30g kastvikt!? Va fasiken har hänt??

Allt som är under 30g är under 8fot och allt som är över 8 fot är 80g+ i kastvikt?!? Förr kunde man få både spinn och haspel i alla möjliga längder/kastvikter...

Nån som har koll på vart man ska leta för att hitta såna spön? Jag har letat i alla möjliga butiker jag kan hitta...
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

I Sverige är det som vanligt helt omöjligt om man inte vill ha det som är populärt nu. Så fundera på import. Här är ett urval

Master the rivers with our Salmon & Steelhead Casting Rods. Engineered for power and precision, these rods are designed to handle the mightiest of catches. Elevate your angling game today!

Multi-taper technology allow us to reduce weight and increase sensitivity while keeping rod balance in mind - reel attached - which is critical for success in managing drifts and detecting even the lightest bite A comprehensive selection of lengths and tapers to provide anglers with an option for the varying techniques

BLANKPRIMARY MATERIALSCIII CARBON FIBER GUIDESPRIMARY RING MATERIALALUMINUM OXIDEPRIMARY FRAME MATERIALSTAINLESS STEEL REEL SEATPRIMARY MATERIALNYLONPRIMARY NUT MATERIALNYLONSECONDARY NUT MATERIALSTAINLESS STEEL HANDLEPRIMARY MATERIALCARBON FIBERSECONDARY MATERIALNYLONACCENT MATERIALNYLONBUTT CAPRUBBER ONCHOR RODS FEAT

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
      I Sverige är det som vanligt helt omöjligt om man inte vill ha det som är populärt nu. Så fundera på import. Här är ett urval

Master the rivers with our Salmon & Steelhead Casting Rods. Engineered for power and precision, these rods are designed to handle the mightiest of catches. Elevate your angling game today!

Multi-taper technology allow us to reduce weight and increase sensitivity while keeping rod balance in mind - reel attached - which is critical for success in managing drifts and detecting even the lightest bite A comprehensive selection of lengths and tapers to provide anglers with an option for the varying techniques

https://stcroixrods.com/collections/...n-casting-rods
      Intressant, blir de inte helt sjuk tull på spö längre då? Förr gick dem både på priset och storleken på paket. Dvs jag köpte alla mina st croix spön ifrån svenska återförsäljare... Men de var på tiden då dem fanns i annat än gädd å borre vikt/längder...

Blir dock till att glo i andra länder helt enkelt...

Kommentera

Daiwa Luvias 9' finns med trigger -25g, -32g regular resp. fast action om jag minns rätt. Kostar en slant men flera är nöjda.

Kommentera

@Snöhäst
          Är det havsöring som du är ute efter eller annat fiske???

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg

Intressant, blir de inte helt sjuk tull på spö längre då? Förr gick dem både på priset och storleken på paket. Dvs jag köpte alla mina st croix spön ifrån svenska återförsäljare... Men de var på tiden då dem fanns i annat än gädd å borre vikt/längder...

Blir dock till att glo i andra länder helt enkelt...
            Tull och moms är 28,5%. Eftersom de flesta av dessa spön är 2delade så är frakten inte farlig. Beroende på var ifrån du handlar. Har köpt mängder av odelade spön från alla möjliga länder. Fraktkostnaden har varit allt från 0kr till $30. Då pratar vi odelat upp till 8fot. En 2delad 9fotare borde bli ganska human

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
              Daiwa Luvias 9' finns med trigger -25g, -32g regular resp. fast action om jag minns rätt. Kostar en slant men flera är nöjda.
              De där låter mer intressant, har dock noll erfarenhet av Daiwa både i spön å rullar. Men de blir till att ta en koll.

Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
              @Snöhäst
              Är det havsöring som du är ute efter eller annat fiske???
              Bland annat havsöring, men även andra arter som inte kräver tyngre drag än max 22g.

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Tull och moms är 28,5%. Eftersom de flesta av dessa spön är 2delade så är frakten inte farlig. Beroende på var ifrån du handlar. Har köpt mängder av odelade spön från alla möjliga länder. Fraktkostnaden har varit allt från 0kr till $30. Då pratar vi odelat upp till 8fot. En 2delad 9fotare borde bli ganska human
              Dåså, får se helt enkelt vad som blir enklast/billigast.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
              6 svar
              1 723 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Benjamin S  
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04