Söker spö max 8fot 100g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söker spö max 8fot 100g

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det låter väldigt mycket, kanske en aning överdrivet tillomed.
    men det är Top N Tail jag tänker på, blev sugen på det men har sökt väldigt mycket på just Top N Tail senaste timmarna och hittar väldigt mycket recensioner på att spöt är grovt underklassat. Många användare här på FS som bekräftar att spöt enkelt kastar 140-150g så det blir tyvärr inget sånt för mig.

Tvivlar inte en sekund på att spöt är grymt, har nog inte läst en enda negativ recension överhuvudtaget.

Kommentera

Ursprungligen postat av Dfishing Visa inlägg
      Tusen tack för tips!

Kollat runt lite på amerikanska sidor och läser att 3oz på St Croix är mer en sweetspot och att max rekommenderade kastvikt är 180g.
      Spöt är helt klart kraftfullt och tyvärr alldeles för kraftfullt för mig och mitt fiske som det nya spöt är tänkt till.

Lutar mer åt ett Megabass.
      Kör mest med ett St Croix 8.6 upp till 3oz, med den kastar jag allt mellan Atom 35gr skedar till MC Rubber till det är den faktiskt. Att hänga på tyngre beten funkar och man känner sig inte orolig att den ska gå sönder men det blir utanför sweetspot.

Kommentera

Cosmoz ärligt talat du har typ sålt på mig spöt. Är så jävla sugen men jag är samtidigt säker på att den inte kommer passa till mitt lätta 50g fiske.

Det kommer sluta med ett Top N Tail trots att jag redan har spön i den klassen, den kommer bli ett äkta Villhöver.

Kommentera

Jag fiskar upp till kanske 90gram med mitt top n tail med en Calcutta 201d på. Fiskar mestadels zalt 14,19 och liknande beten. Se om du kan prova ett innan du skaffar ett

Kommentera

Köpte ett sådant här: https://www.angler-markt.de/sportex-...cht-ba2434.htm kastar bra och har bra ryggrad. Kör mest med Pig Jr och annat i samma viktklass.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
            6 svar
            1 729 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Benjamin S  
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04