Tunnast möjliga flätlina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tunnast möjliga flätlina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tunnast möjliga flätlina

Jag är på jakt efter en riktigt tunn flätlina. Dragstyrka är inget som spelar någon roll. Det viktiga är att den skär bra genom vattnet med riktigt lätta beten.
    Vad finns det för alternativ där ute? Allt mellan budget och ultrapremium är värt att utvärdera.

Stor skillnad i tjocklek på flätlinor trotts angiven "samma diameter". "Japanska" linor är ofta betydligt tunnare. I år har jag kört westins nya flätlinor och de betydligt tunnare än mina tidigare flätlinor, då har jag dessutom gått upp till 0,127 istället för 0.10 som jag brukar köra. Westin linorna går ner till 0,08 mm i diameter.

Kommentera

Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg
      Stor skillnad i tjocklek på flätlinor trotts angiven "samma diameter". "Japanska" linor är ofta betydligt tunnare. I år har jag kört westins nya flätlinor och de betydligt tunnare än mina tidigare flätlinor, då har jag dessutom gått upp till 0,127 istället för 0.10 som jag brukar köra. Westin linorna går ner till 0,08 mm i diameter.
      Vad som står på paketet och vad det är i verkligheten är ju en historia i sig. Så därför jag frågar innan köp.

Kommentera

Vad ska du fiska efter? Minimum brottstyrka?

Kommentera

Ursprungligen postat av senzitivity Visa inlägg
          Vad ska du fiska efter? Minimum brottstyrka?
          Småfisk. Mört, smörbult och annat i den storleken. Så brottstyrkan blir ju inte direkt aktuell. Det viktiga blir att kunna håll bästa möjliga kontakt med lätta beten när dom är en bit ner i vattnet.

Kommentera

Brottstyrka och faktisk lintjocklek brukar inte skilja sig särskilt mycket mellan lintillverkarna. Jag har slutat kolla lintjocklek och går mer på brottstyrka istället.
            Westin W6 0,08, Sunline Siglon X8 0,121 och Power pro 0,08 bör vara rätt snarlika.

Annars finns ju Sunline small game 0,104, men den är riktigt dyr.

Kommentera

Sunline Siglon ADV x8 finns i PE 0.4, 0.108mm och Max brottstyrka på 2,9kg.

En handlare jag kan tipsa om med snabb leverans, VAT betalas direkt i kassan= inga tullavgifter. Fri frakt.

hhttps://www.ebay.com/itm/145285196755?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=711-127632-2357-0&ssspo=kDevXC_LRPq&sssrc=4429486&ssuid=4_QNo-wzSL-&var=&widget_ver=artemis&media=COPY

Kommentera

Ursprungligen postat av senzitivity Visa inlägg
                Sunline Siglon ADV x8 finns i PE 0.4, 0.108mm och Max brottstyrka på 2,9kg.

En handlare jag kan tipsa om med snabb leverans, VAT betalas direkt i kassan= inga tullavgifter. Fri frakt.

hhttps://www.ebay.com/itm/145285196755?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=711-127632-2357-0&ssspo=kDevXC_LRPq&sssrc=4429486&ssuid=4_QNo-wzSL-&var=&widget_ver=artemis&media=COPY
                Den där ser fin ut!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                6 svar
                1 753 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Benjamin S