Shimano Kairiki g5 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Kairiki g5

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano Kairiki g5

Är det någon som testat Shimano kairiki g5 och kan ge ett utlåtande? Är sugen på att testa en sjunkande/ svävande flätlina på en haspel till abborren. Finns noll info om denna linan på nätet.
    vade retro esox lucius!

Nordänger gillar den https://youtu.be/2m3_vpDE2Sk?si=bBEkZrg0wV676hXs

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
      Nordänger gillar den
      Han är väl någon form av sponsorfiskare för Shimano?

Kommentera

Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
        Han är väl någon form av sponsorfiskare för Shimano?
        Han är sponsrad. Jag tror dock genuint att han gillar den. Han verkar inte dra sig för att använda linor av andra fabrikat heller (Sunline t.ex), så jag tror faktiskt att man kan lita på det han säger om lian.Men som vanligt, alla som är sponsrade bör man ta med en nypa salt.

Kommentera

Det är en trevlig lina. Mjuk, tyst genom ringarna och ger en mycket bra beteskontakt.
          Använder linan till nedfiske och liknande.
          Men som de flesta japanska linor är den extremt tunn. 0.15 motsvarar typ 0.10 bland flertalet linor.
          Den är liksom många av dessa tunna linor, lite känslig för nötning och går av lätt vid t.ex bottennapp så knyt om ofta.

Kommentera

Jag frågade Mark Nordänger men han har aldrig fiskat med den sjunkande G5 varianten. De linor han fiskar och beskriver är vanliga X4 och X8.

Tre S det låter ju kanon. Och det är den sjunkande G5 varianten du använder?
            vade retro esox lucius!

Kommentera

Jag gillar linan. Ska ev köpa ett bfs multi combo jag kommer använda den linan i 0.13 pga den är tyngre och klarar vind bättre . dock är det lättare att få bottennapp eftersom den sjunker. Det är enda nackdelen annars gillar jag linan. Men kör du Carolina,texas ,jika,cranks och twitch beten så skulle den linan vara den bästa alternativet.
              jag gillar Shimano kairiki 8 i 0.10-0.13 . Tycker den är stark när man väl får bottennapp. Och bra kastlängd även denna lina.

Kommentera

Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg
                Jag gillar linan. Ska ev köpa ett bfs multi combo jag kommer använda den linan i 0.13 pga den är tyngre och klarar vind bättre . dock är det lättare att få bottennapp eftersom den sjunker. Det är enda nackdelen annars gillar jag linan. Men kör du Carolina,texas ,jika,cranks och twitch beten så skulle den linan vara den bästa alternativet.
                jag gillar Shimano kairiki 8 i 0.10-0.13 . Tycker den är stark när man väl får bottennapp. Och bra kastlängd även denna lina.
                Hur upplever du färgbeständigheten med Kairiki X8?

För egen del tycker jag att den gröna och gula tappar färgen i rekordfart. För övrigt mjuk och fin genom ringarna.

Kommentera

Ursprungligen postat av senzitivity Visa inlägg

Hur upplever du färgbeständigheten med Kairiki X8?

För egen del tycker jag att den gröna och gula tappar färgen i rekordfart. För övrigt mjuk och fin genom ringarna.
                  Det är väl så med alla linor men viktigast för mig att den kastar bra och stark

Kommentera

Ursprungligen postat av carlito Visa inlägg
                    Jag frågade Mark Nordänger men han har aldrig fiskat med den sjunkande G5 varianten. De linor han fiskar och beskriver är vanliga X4 och X8.

Tre S det låter ju kanon. Och det är den sjunkande G5 varianten du använder?
                    Ja det är den sjunkande. Har endast använt 0.15 mm. Tycker den är tillräckligt tunn för mitt fiske.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 736 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04