Er drömrulle? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Er drömrulle?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• senzitivity
    replied
    Multi: Antares A70 19

Träffar helt rätt i alla punkter.

- Utomordentlig len gång, även under hård belastning
    - Greppvänlig, liten och kompakt vilket döljer känslan av tyngd med sina 220g
    - Feedback på frikopplingen, gedigen konstruktion
    - Finishen(!)
    - Kastkanon
    - Lätt att ställa in internt och externt, direkt under fiskepasset

Haspel: Vanquish FC 2000s 23

Inte ägt ännu, men siktet är inställt på en.

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Högst på listan nu står nog också en Isuzu eller Brightliver.
    Vintagelook, tydliga spår av hantverk och exklusivitet är nyckelorden

http://products.brightliver.com/?cid=50329

Click image for larger version

Name:	20191222_2777657.jpg
Views:	1120
Size:	161,4 KB
ID:	2628571
    Senast ändrad av barnmorskan; 2023-09-01, 13:13.

Lämna en kommentar:

• Benjamin S
    replied
    Jag vill verkligen ha en ISUZU BC421SSS eller en ISUZU BC521SSS. Jag har varit helt besatt av deras små bäckrullar sedan jag såg bilder på dem. Jag råkar ha en Avail-spole till en BC521SSS hemma, som jag fick med när jag köpte min ISUZU-tillverkade Frog Products Toy Machine Superlative. Nu måste jag bara få tag i rullen helt enkelt.....eller ja, det är inte särskilt enkelt.

ISUZU BC521SSS: https://external-preview.redd.it/a2X...2a63a1a8c33b4e

ISUZU BC421SSS: https://isuzu-reel.com/wp-content/up...6/IMGP6862.jpg

Finns i många (fler än på bilden) olika färger: https://img-cdn.jg.jugem.jp/22a/3262...613_416813.jpg

Riktiga drömrullar!

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Rolig tråd :-)

Jag skulle hemskt gärna vilja få tag på en 2601 elite. Har några 2500 och 1500 trimmade som jag fiskar med och älskar den robusta retro känslan I dessa rullar.

Var nära på att köpa en 2601 elite men ångrade mig i sista sekund då priset var lite väl högt för det man får (12 lusingar för en ofiskad). Så köpte en calcutta 101gt te med avail spole och snabbare utväxling istället för typ en fjärde del av priset :-)

Annars får jag nog ändå säga att min shimano calcutta conquest bfs 2017 är min favorit. Sitter sjukt bra i handen och är som en liten pansarvagn i känsla. Len som faaan också. Uppgraderingar som är gjorda är avail spole (en grund och en lite djupare spole) samt en lite finare tumtangent fräst ur ett aluminiumstycke.

Lämna en kommentar:

• holden
    replied
    Köpte nyligen en Shimano 22 Metanium Shallow edition HG från Japan för borrefisket, den är som att veva i smör och kastar som en dröm eftersom den är helt ny, bästa med den är dock att den ligger perfekt i näven och är galet lätt så det köpet är jag helnöjd med.

Lämna en kommentar:

• Cosmoz 08
    replied
    Slå ihop en Shimano Tranx med en Daiwa Tatula, styrkan & centrifugal bromsen från Tranx & magnetbromsen så det blir dubbla bromssystem & TWS från Daiwa & en powervev med motvikt. Då känner jag att jag har den optimala gädd &muskie rullen.

Lämna en kommentar:

• Letho
    started a topic Er drömrulle?

Er drömrulle?

Multi/Haspel

Har ni eller vet om någon rulle som ni anser är perfektion, fulländad? Vilken och varför?

Har du en favorit som NÄSTAN är där? Vad skulle du vilja förändra i så fall?

Själv skulle jag säga att Shimano Bantam är en riktig favorit bland alla rullar både till gädda och abborre. Skulle den även finnas i 200 eller 250 storlek så hade det varit game over.
    Senast ändrad av Letho; 2023-09-08, 23:10.

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 740 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 336 svar