Köphjälp/synpunkter Daiwa Prorex E 862 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köphjälp/synpunkter Daiwa Prorex E 862

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köphjälp/synpunkter Daiwa Prorex E 862

Hej. Ska handla ny gäddcombo och det lutar åt en Daiwa Tatula TWS 300HL ​​samtett Daiwa Prorex E 862 XXHF Baitcast-AS2pcs https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...variant=210987
    ​​​​​​
    Har velat fram och tillbaka mellan revo beast, tatula och curado men nästan bestämt mig för tatulan.
    Spö däremot är jag inte alls säker på. Så tar gärna emot tips och även förslag på andra produkter.
    Kastar oftast beten mellan 60-100g men då och då upp mot 120-140. Både mjuka och hårda beten.
    Tack på förhand!
    Senast ändrad av Andreeas; 2023-08-13, 19:26.

Jag har en tatula till abborrfiske som jag är nöjd med, har en Revo Beast till gäddfisket som jag också är mycket nöjd med. Tror båda är bra. Däremot är det ett plus att man kan få bra service av Abu Garcia i Svängsta om rullen skulle behöva servas eller om någon del behöver bytas ut.

Kommentera

Ursprungligen postat av nivv Visa inlägg
      Jag har en tatula till abborrfiske som jag är nöjd med, har en Revo Beast till gäddfisket som jag också är mycket nöjd med. Tror båda är bra. Däremot är det ett plus att man kan få bra service av Abu Garcia i Svängsta om rullen skulle behöva servas eller om någon del behöver bytas ut.
      Okej.
      Jag var faktiskt helt inne på Revon först men läste lite och såg lite test av den och fick för mig att kvaliteten var lite bristande i vissa fall. Nån hade rullen börjat skramla som att dreven var slut efter att han testade bromsen. Men det kanske var ett måndagsex. Vem vet. Annars verkar den fin med både magnetisk och centrifugalbroms.
      vad har du för utväxling på din Revo?

Kommentera

Ursprungligen postat av Andreeas Visa inlägg

Okej.
        Jag var faktiskt helt inne på Revon först men läste lite och såg lite test av den och fick för mig att kvaliteten var lite bristande i vissa fall. Nån hade rullen börjat skramla som att dreven var slut efter att han testade bromsen. Men det kanske var ett måndagsex. Vem vet. Annars verkar den fin med både magnetisk och centrifugalbroms.
        vad har du för utväxling på din Revo?
        Min har inte haft några problem. Som sagt, är det strul inom garantin så är det rätt smidigt att få det fixat. Jag har den vanliga utväxlingen, inte känt att jag behövt hög utväxling. Gillar också att Abu inte avråder från att plocka isär rullen. Med det sagt så känns min Tatula tightare, men å andra sidan så är det kanske sekundärt med en gäddrulle. Revon känns robust tycker jag!

Kommentera

Min har inte haft några problem. Som sagt, är det strul inom garantin så är det rätt smidigt att få det fixat. Jag har den vanliga utväxlingen, inte känt att jag behövt hög utväxling. Gillar också att Abu inte avråder från att plocka isär rullen. Med det sagt så känns min Tatula tightare, men å andra sidan så är det kanske sekundärt med en gäddrulle. Revon känns robust tycker jag!
          Du gör ju inte mitt köp av ny utrustning enklare, haha Var ju nästan säker på vilken rulle jag ska ha . Kanske får falla tillbaka på Revon då. Vad har du för spö till Revon?

Kommentera

Ursprungligen postat av Andreeas Visa inlägg

Du gör ju inte mitt köp av ny utrustning enklare, haha Var ju nästan säker på vilken rulle jag ska ha . Kanske får falla tillbaka på Revon då. Vad har du för spö till Revon?
            Haha, sorry! Det jag ville ha sagt var nog att du blir nöjd med vilken som Med förbehållet att det är trevligt att stödja abus bra grejer (de har ju tyvärr en del skräp) Jag har ett Westin W4 Powercast, minns inte riktigt kastvikten på rak arm, men ca 150g. Funkar fint! Daiwas spön är säkert sköna med!

Kommentera

jag har det spöet! grymt nöjd!
              ganska toppigt å rejäl ryggrad. kastar nog bäst 70 gram å uppåt. jag kastar mycket runt 110 gram med det å det funkar kanon till det.
              lätt å rappt. å känns som väldigt bra kvalité med tanke på priset. köp!

sen rulle, självklart ska du ha en ambassadeur. inget å fundera på. eller jo vilken modell. kan tycka den röda JBn hos olsson fiske är rätt ball, framförallt prisvärd.
              : - )

Kommentera

Haha, sorry! Det jag ville ha sagt var nog att du blir nöjd med vilken som Med förbehållet att det är trevligt att stödja abus bra grejer (de har ju tyvärr en del skräp) Jag har ett Westin W4 Powercast, minns inte riktigt kastvikten på rak arm, men ca 150g. Funkar fint! Daiwas spön är säkert sköna med!
                Haha, det är lugnt. Kul med folk som delar med sig om vad dom tycker

Kommentera

Ursprungligen postat av olivar Visa inlägg
                  jag har det spöet! grymt nöjd!
                  ganska toppigt å rejäl ryggrad. kastar nog bäst 70 gram å uppåt. jag kastar mycket runt 110 gram med det å det funkar kanon till det.
                  lätt å rappt. å känns som väldigt bra kvalité med tanke på priset. köp!

sen rulle, självklart ska du ha en ambassadeur. inget å fundera på. eller jo vilken modell. kan tycka den röda JBn hos olsson fiske är rätt ball, framförallt prisvärd.
                  : - )
                  Okej! Kanske slår till på det då =) Nja, har en äldre rund ambassadeur samt en okuma så känner att jag vill testa en lågprofilsmodell nu.

Kommentera

Jag har använt en Tatula 300 till nästan allt mitt gäddfiske det senaste året, det är en riktig kanonrulle.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 724 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04