Ursprungligen postat av nephilim
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Köphjälp/synpunkter Daiwa Prorex E 862
Collapse
X
-
Grymt nöjd med Tatula 300, innan körde jag mkt med Shimno Tranx & med ABU Beast 41. Men när jag kände på Tatula 300 gjorde jag mig av med ABU rullarna & några Tranx & har inte ångrat mig.
Spöt kan jag inget om men dom spön jag har provat har varit riktigt trevlig oavsett prisklass, men upplever alla har varit något överklassade utan att ha klämt på spöt så hade jag tittat efter något grövre, kan du gå upp i pris då är Daiwas Sledge hammer omtyckt.
Annars ser jag ofta Savage Gear SG4 till kampanjpriser för under 1000 kr, dom är mer korrekt klassade & jag gillar deras klingor, kastar väldigt bra & roliga att drilla fisk med.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggGrymt nöjd med Tatula 300, innan körde jag mkt med Shimno Tranx & med ABU Beast 41. Men när jag kände på Tatula 300 gjorde jag mig av med ABU rullarna & några Tranx & har inte ångrat mig.
Spöt kan jag inget om men dom spön jag har provat har varit riktigt trevlig oavsett prisklass, men upplever alla har varit något överklassade utan att ha klämt på spöt så hade jag tittat efter något grövre, kan du gå upp i pris då är Daiwas Sledge hammer omtyckt.
Annars ser jag ofta Savage Gear SG4 till kampanjpriser för under 1000 kr, dom är mer korrekt klassade & jag gillar deras klingor, kastar väldigt bra & roliga att drilla fisk med.
Kan det vara nåt?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Andreeas Visa inlägg
Tack, ska kolla på dem. Söder hade kampanj på svartzonker 50-200g för tillfället. https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...riant=SZ108904
Kan det vara nåt?
Har du möjlighet att klämma på spöna är det bäst, spön är så individuella.
Såg att Söder hade kampanj på SG4 också https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...?variant=75782
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
Har inte provat SZ spön, dom funkar säkert.
Har du möjlighet att klämma på spöna är det bäst, spön är så individuella.
Såg att Söder hade kampanj på SG4 också https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...?variant=75782
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggGrymt nöjd med Tatula 300, innan körde jag mkt med Shimno Tranx & med ABU Beast 41. Men när jag kände på Tatula 300 gjorde jag mig av med ABU rullarna & några Tranx & har inte ångrat mig.
Fiskar man inte allt för ofta i det högre viktspannet som TS anger så tycker nog jag att det är lite väl kralligt.
- Gillar 1
Kommentera
-
Prorex E 150g är rätt mycket spö för pengarna men de har kortare bakhandtag och aningen framtungt. Jag skulle rekommendera XR serien i så fall.
Sidekick och Sledge är grymma, kanske att sidekick passar bäst för dig med tanke på kastvikten, även om Sledge funkar för det också. Det finns dessutom en Prorex Sidekick på blocket nu för 800kr.
Valet av rulle så har du gjort helt rätt
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Letho Visa inläggProrex E 150g är rätt mycket spö för pengarna men de har kortare bakhandtag och aningen framtungt. Jag skulle rekommendera XR serien i så fall.
Sidekick och Sledge är grymma, kanske att sidekick passar bäst för dig med tanke på kastvikten, även om Sledge funkar för det också. Det finns dessutom en Prorex Sidekick på blocket nu för 800kr.
Att det är liiite framtungt och bakhandtaget är liite för kort är det enda lite negativa jag har hittat med spöt. nu kör jag med rejäl ambassadeur på spöet som balanserar upp det så inget som stör mig när jag fiskar dock
har alltså Xr side kicken längre bakhandtag?
(sidospår : vet du hur långt bakhandtaget är på xr distance and swim?, 9 fot långt upp till 120 gram. har känt på det i en affär en gång å då kändes de väldigt framtungt, dock utan rulle på)
Kommentera
-
Tack för all hjälp och förslag på både rullar och spö. Har hittat en liten butik i närheten som råkade ha både xr sidekick samt revo beast till ett vettigt pris, 1999 för rulle och 1599 för spöt. Så jag ska åka förbi och klämma nån dag i veckan om jag får sluta jobbet i normal tid nångång.. =)
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Letho Visa inläggProrex E 150g är rätt mycket spö för pengarna men de har kortare bakhandtag och aningen framtungt. Jag skulle rekommendera XR serien i så fall.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 724 visningar
0 gillar