Sugen på Megabass Destroyer P5 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sugen på Megabass Destroyer P5

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sugen på Megabass Destroyer P5

Tjenare! Lite sugen på ett Megabass Destroyer P5 F4-65x Oneten Stick eller någon annan p5 som är bra till jerks?

men tycker de känns lite lamt o ge 6k för ett spö som är 3år gammalt? för de står ju att dom är från 2020? (Nytt för 2020 är JDM Megabass Destroyer-sortimentet)
    eller är det nyare varianter som är i butikerna?

jag har en Curado Dc 151 och Daiwa 21 Zillion SV tw g 100l liggandes vilken hade ni satt på spöt?

Jag skulle säga Zillion!

Jag hade en Curado DC på ett Megabass Levante för gös. Då jag har en Zillion SV TW 1000L för hårdbeten (på ett Levante F4-68LV 2P 7-21g) och fått uppleva hur härlig den rullen är, sålde jag Curado DC och köpte en Zillion SV TW 100L nu när söders hade rea på dem. Mycket trevligare kombo nu.
    Upplever att Curado är lite klumpig, begränsande och nästan tråkig. Zillion går att finjustera mer, har en otroligt len gång och kastar mycket stabilt. Dessutom ligger den skönare i min hand och balanserar bättre med aktuellt spö. Den sväljer vibrationer bättre också, vilket i ditt sammanhang kanske är också att föredra.

Kommentera

Ursprungligen postat av mrfisker Visa inlägg
      Tjenare! Lite sugen på ett Megabass Destroyer P5 F4-65x Oneten Stick eller någon annan p5 som är bra till jerks?

men tycker de känns lite lamt o ge 6k för ett spö som är 3år gammalt? för de står ju att dom är från 2020? (Nytt för 2020 är JDM Megabass Destroyer-sortimentet)
      eller är det nyare varianter som är i butikerna?

jag har en Curado Dc 151 och Daiwa 21 Zillion SV tw g 100l liggandes vilken hade ni satt på spöt?
      Modellen har kom 2020 och inte ändrat sig något. P5 är riktigt fina spön. Har själv "criffhanger" . Men köp inte Megabass här. Kraftigt överpriserade. Köp direkt från Japan istället.

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Modellen har kom 2020 och inte ändrat sig något. P5 är riktigt fina spön. Har själv "criffhanger" . Men köp inte Megabass här. Kraftigt överpriserade. Köp direkt från Japan istället.
        Absolut att det kan bli så! vilken sida från japan rekommenderas?
        Mvh

Kommentera

Absolut att det kan bli så! vilken sida från japan rekommenderas?
          Mvh
          Handlat från de flesta större butikerna som skickar till Sverige. Alla fungerar utmärkt. Även japanska Amazon. Så det är nog mer vad du hittar spöt du söker som styr. Sen är de ibland inte ovilliga i Japan att ta hem om det inte finns hemma. Bara att kolla..

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Handlat från de flesta större butikerna som skickar till Sverige. Alla fungerar utmärkt. Även japanska Amazon. Så det är nog mer vad du hittar spöt du söker som styr. Sen är de ibland inte ovilliga i Japan att ta hem om det inte finns hemma. Bara att kolla..
            Absolut! men en fråga hur fan skriver man sin adress "English Only." o stad osv utan åäö så den inte hamnar random

Kommentera

Det här med spön är ju en extrem smaksak. Den enes älsklingsspö skulle inte duga som rövpinne åt någon annan. Du har säkert koll, men annars värt att tänka på är att japanska jerkspön inte är som armeringsjärnen vi jerkade bustrar med tio-femton år sedan. Oneten stick är långsam. Själv skulle jag föredra ett lite snabbare spö. Jag tycker Levante 68LV som nämns här ovan funkar fenomenalt för oneten, trots att jag egentligen gillar snabba spön.
              Vill du ha the latest ser ju Orocchi x10 rätt så trevliga ut, även om dom verkar ha plockat ut just oneten-modellen nu. Jag tror jag hade knyckt hit ett super elseil som skall vara rappare (fast-medium) för lite större bredd. Men så är jag svag för multi-purpose sticks medan du kanske siktar på en hardcore dedikerad jerkpinne?

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
                Det här med spön är ju en extrem smaksak. Den enes älsklingsspö skulle inte duga som rövpinne åt någon annan. Du har säkert koll, men annars värt att tänka på är att japanska jerkspön inte är som armeringsjärnen vi jerkade bustrar med tio-femton år sedan. Oneten stick är långsam. Själv skulle jag föredra ett lite snabbare spö. Jag tycker Levante 68LV som nämns här ovan funkar fenomenalt för oneten, trots att jag egentligen gillar snabba spön.
                Vill du ha the latest ser ju Orocchi x10 rätt så trevliga ut, även om dom verkar ha plockat ut just oneten-modellen nu. Jag tror jag hade knyckt hit ett super elseil som skall vara rappare (fast-medium) för lite större bredd. Men så är jag svag för multi-purpose sticks medan du kanske siktar på en hardcore dedikerad jerkpinne?
                Ska kolla upp dom där alternativen också lät kul! Ett megabass spö blir det iaf bara för man blivit sugen!

Ja jerkar just nu med Megabass Levante Spö (F4-72LV) men skulle vilja ha ett kortare o ja kanske lite rappare egentligen!
                kanske man skulle försöka ta sig till nån av affärerna som har spöt hemma i sverige o känna påt^^
                bara något ja fått för mig att ja vill testa just p5 destroyer!
                Det blir jerks och Walkthedog beten som ska hanteras med spöt!

Ja gillar Dedikerade Combos faktiskt så man bara kan flyga på andra spöt istället för att byta drag

Men inget är hugget i sten, blivit sugen på ett till spö o utöka sitt arsenal!

Kommentera

Jag har varit utpräglad diggare av snabba, toppigare spön för de flesta tekniker men börjar mer och mer krypa till korset och anamma långsammare spön. Sannolikt beror det på att långsammare spön påminner mer om skiten man hade när man var liten, helt okänsliga kompositspön. Oneten stick är dock slow och vill du ha ett rappare än 72LV (som jag fiskat med) är det väldigt långt därifrån. Jerkbaitfisket i dess ursprungliga form är ju (iaf med den teknik jag använder) väsensskiljt från det som på svenska kallas jerkbaitfiske, med skedlösa walk-the-dog beten... Efter att ha tagit mig över den mentala tröskeln med långsammare spön uppskattar jag hur det är lättare att hålla press på betet, men också hur man krokar lättare. Jag har turen att tappa ganska lite fisk (när jag väl får något) men tycker även här att långsammare spön ger bättre utdelning.

Bor du i stockholm kan du ju testa mitt 68lv. Inte för att det är att jämföra med ett destroyer. Men det ger iaf känsla för rappheten i klingan. Känns det för långsamt (själv tycker jag att det är perfekt för verk och top-bait runt 1/2oz) är det bara att glömma ett destroyer oneten, tänker jag...

Kommentera

Absolut! men en fråga hur fan skriver man sin adress "English Only." o stad osv utan åäö så den inte hamnar random
                    Du skriver din adress på exakt samma sätt som du skriver den från en svensk butik. Enda skillnaden är att du inte skriver ÅÄÖ. A och O ersätter istället

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 741 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04