BFT Striker 7,6ft -100g? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFT Striker 7,6ft -100g?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag förstår hur du menar, är ett vanligt fenomen i t.ex Åre att folk som knappt kan åka skidor åker med de senaste värstingskidorna trots att de skulle få ut mycket mer av skidåkningen med ett par nybörjarskidor. Är ju inte riktigt samma sak med fiskeutrustning och musikinstrument där du även som medelmåtta kan njuta av en rulle med silkeslen gång.

Förresten, är trummhandskar verkligen hårdrock?
    Pike Vobiscum

Kommentera

Ursprungligen postat av dillinja Visa inlägg
      Jag förstår hur du menar, är ett vanligt fenomen i t.ex Åre att folk som knappt kan åka skidor åker med de senaste värstingskidorna trots att de skulle få ut mycket mer av skidåkningen med ett par nybörjarskidor.
      Gissar vart de personerna ursprungligen bor?
      sigpic

Kommentera

Jag tycker att det är lika bra att köpa riktigt bra grejer på en gång, då slipper man iaf den där bunten med svampiga Ron Thompson-spön som man gärna sticker under stolen med att man faktiskt äger...

Däremot behöver man inte alltid köpa det dyraste, och det är ju särskilt påtagligt inom flugfisket där vissa på allvar menar att det är befogat att köpa ett spö för ~9000kr! Nä, då är det bättra att noggrant välja att asbra spö för en tusenlapp, eller möjligtvis lägga 2500kr på ett Harvest-spö om man verkligen vill ha det bästa!

Nu är ingen inbiten flugfiskare, men Loop måste väl ändå vara ett av marknadens mest överreklamerade märken?

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow Visa inlägg
          haha.. men det snackas alldeles för lite dubbelkagge på FS.. det har jag hävdat länge
          Dubbelkagge är så satans kul! Nu är jag ju inte alls duktig ännu men kul som fan är det.

Kör iof dubbelpedal, men ändå.

Hur länge har du spelat?(vi skulle tagit det här på mässan)
          Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Ursprungligen postat av dillinja Visa inlägg
            Jag förstår hur du menar, är ett vanligt fenomen i t.ex Åre att folk som knappt kan åka skidor åker med de senaste värstingskidorna trots att de skulle få ut mycket mer av skidåkningen med ett par nybörjarskidor. Är ju inte riktigt samma sak med fiskeutrustning och musikinstrument där du även som medelmåtta kan njuta av en rulle med silkeslen gång.

Förresten, är trummhandskar verkligen hårdrock?
            Bara dom är i svart läder med ett par "gay" nitar på

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi Visa inlägg
              Dubbelkagge är så satans kul! Nu är jag ju inte alls duktig ännu men kul som fan är det.

Kör iof dubbelpedal, men ändå.

Hur länge har du spelat?(vi skulle tagit det här på mässan)
              Mycket smidigare med dubbelpedal faktiskt, dock är det inte riktigt samma känsla som med 2 kaggar, har spelat med bägge under längre perioder.. men föredrar helt klart 2 kaggar framför dubbelpedal alltid.. enda undantaget är när man skall bära på skiten.

spelat i 12 år ungefär, då har 6 av de åren varit när jag studerat musik.

jag vet att vi skulle tagit det på mässan... men det fanns ju inte direkt överdrivet med tid plus att ni hade fullt upp med att snacka skit om oss,.. och vi om er *flin*

Kommentera

Dyrast är inte alltid bäst som någon skrev här. Men hur som helst så bör man välja grejer med omsorg och framför allt med god kvalitet. Mässor brukar vara utmärka shopping-tillfällen eftersom utbudet är bättre än hos den lokala hökarn.

Löjligt är dock när ball-faktorn går överstyr och slår ut säkerheten, t ex att man är för frän för att använda flytväst, då är man helt ute och cyklar.

Sen att vi Stockholmare är lite finare och lite bättre, hör till en helt annan diskussion
                www.mag.nu

Kommentera

[QUOTE=Everflow;251884]i shtlm verkar det dock handla mer om att ha "rätt" prylar, folk verkar mer intresserade av att SE rätt ut än att verkligen tänka igenom och känna in grejerna.

vara bara tvungen att flika in min teori när du skrev att det inte spelar någon roll vad andra tycker. Jag håller med dig till 100%, men som sagt så verkar långt ifrån alla tänka så.

som om det skule vara "fel att ha ett spö och rulle som är både vackert att se på och som funkar kanon. lr? snyggt är oftast dyrt dyrt är oftast bra i de flesta sammanhang, även fast det finns billigare varianter som är ungeför lika bra.

men det e helt sant vi här uppe i "Fjollträsk" verkar ha en förkärlek till snygga grejor och det står vi för (iaf Jag) men det ska inte vara något skit direkt.

Kommentera

Tack för alla bra och seriösa svar på min fråga! Stort tack!

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow Visa inlägg
                      Mycket smidigare med dubbelpedal faktiskt, dock är det inte riktigt samma känsla som med 2 kaggar, har spelat med bägge under längre perioder.. men föredrar helt klart 2 kaggar framför dubbelpedal alltid.. enda undantaget är när man skall bära på skiten.

spelat i 12 år ungefär, då har 6 av de åren varit när jag studerat musik.

jag vet att vi skulle tagit det på mässan... men det fanns ju inte direkt överdrivet med tid plus att ni hade fullt upp med att snacka skit om oss,.. och vi om er *flin*
                      Nä, samma känsla är det inte, tyvär. Men det funkar ju och är man fattig så har man inte mycket till val.

Jag har spelat i knappt ett år bara. Ska kanske börja plugga musik nu till hösten. Får se hur det blir.

Spelar du mycket nu när Silent Scyhte lades ner?

Skitsnack... En värdig mans hobby Hörde du att Kjelle skulle betala spöt som small?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 729 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04