Vidgar min nyfikenhet mot Daiwas spöserie och har klämt och känt på Prorex AGS (Edit: gamla modellen), känns trevligt men vill gärna ha ett mer färgmässigt neutralt spö, sen vill jag minnas att det var något mjukare i aktionen?'
Prefererar lite styvare, krispiga spön som återhämtar sig snabbt.
Sökte aktuellt pris på ett Shimano Expride B och noterade att Daiwa Blazon dök upp i googles shoppingförslag. Prissatt nära Shimano Zodias och Daiwa AGS.
Så nu till frågan, någon med erfarenhet av ovan nämnda spö? Mest nyfiken på varianterna 610M och 610MH med viktklass upp till 21 resp 28g.
Expride 10-30g, 218cm: 117g
Blazon 7-28g, 208cm: 123g*
Indikerar viss skillnad i komponenter när ett 10cm längre spö väger 6 gram mindre? Valde att jämföra dessa pga den snarlika kosmetiken som tilltalar mig.
Prefererar lite styvare, krispiga spön som återhämtar sig snabbt.
Sökte aktuellt pris på ett Shimano Expride B och noterade att Daiwa Blazon dök upp i googles shoppingförslag. Prissatt nära Shimano Zodias och Daiwa AGS.
Så nu till frågan, någon med erfarenhet av ovan nämnda spö? Mest nyfiken på varianterna 610M och 610MH med viktklass upp till 21 resp 28g.
Expride 10-30g, 218cm: 117g
Blazon 7-28g, 208cm: 123g*
Indikerar viss skillnad i komponenter när ett 10cm längre spö väger 6 gram mindre? Valde att jämföra dessa pga den snarlika kosmetiken som tilltalar mig.
Kommentera