Multirulle till barn? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirulle till barn?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Multirulle till barn?

Köpråd, multirulle för små händer... Har en fisketokig unge som snart fyller 11, han fick ett gäddspö i julklapp (Westin W3 Powercast-T 40-130g) och tänkte att han såklart ska få en lämplig rulle nu när han fyller år. Han kan fiska multi, fiskade hela året med ett av mina spön med en Daiwa tatula hd 200 som ju är en ganska liten rulle och det funkade bra.

Så vad finns det för smäckra lågprofilrullar som kan tänkas passa en 11-åring och helst inte kostar skjortan? Plan B är att han får ärva min tatula så jag får en anledning att köpa nytt...

Plan B. Win-win.
    Bara ett kast till..

Kommentera

En Tatula 200 går nog inte att hitta en bättre rulle med dom önskemål du har, med lite kärlek så känns den oförstörbar. Vi har fiskat med dom sedan den kom & dom funkar hur bra som helst.
      En Curado 201 är en rulle som dyker upp med jämna mellan rum till bra pris beggat & den är lika trevlig att fiska med som Tatulan men jag kan inte säga att den är lika stryktålig, har fiskat för lite med den & då med med lite lättare beten typ 40-80gr.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
        Köpråd, multirulle för små händer... Har en fisketokig unge som snart fyller 11, han fick ett gäddspö i julklapp (Westin W3 Powercast-T 40-130g) och tänkte att han såklart ska få en lämplig rulle nu när han fyller år. Han kan fiska multi, fiskade hela året med ett av mina spön med en Daiwa tatula hd 200 som ju är en ganska liten rulle och det funkade bra.

Så vad finns det för smäckra lågprofilrullar som kan tänkas passa en 11-åring och helst inte kostar skjortan? Plan B är att han får ärva min tatula så jag får en anledning att köpa nytt...
        Hej Mabo;

En ABU Ambassadeur 5000 har fungerat perfekt för mig sedan år 1952 vid spinnfiske efter Gädda, Gös, Havsöring och Insjööring. Rullolja, regelbunden service och byte av utslitna delar är allt som krävts vid drygt 60 års fiske med min röda Ambassadeur 5000 multirulle som fungerar perfekt än idag...

Med vänlig fiskehälsning,
        Old Firehand/Leif Engström

Senast ändrad av Old Firehand; 2022-12-28, 16:18.

Kommentera

Alltid kul att få en ny rulle som 11-åring men om din Tatula bara kommer få vila, bli back-up om han får en ny så... Ge den hellre till grabben.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
          6 svar
          1 753 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Benjamin S  
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04