Tatula 300 vs Tranx 300 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tatula 300 vs Tranx 300

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tatula 300 vs Tranx 300

I havent seen this topic yet, so for people who have fished both reels, Care to share your experiences?

I have both Tatula 200 and Tranx 200/300, and to be honest i love Them all for different purposes.

Har båda rullarna & jag kan inte säga vilken jag tycker är bäst, 2 grymma rullar med lite olika fördelar.
    Tranxen har jag haft sedan den kom & använt till både gädda i sötvatten till saltvatten i Rugen till att fiska muskie i Kanada & dom rullarna funkar lika bra som när jag köpte dom. Tycker rullen kastar kanon bra & ger man den lite kärlek så verkar den tåla hur mkt som helst.
    Tatula 300 köpte jag när den kom för jag har alltid gillat 200an & det är den jag använder mest idag till gädda.

Tranxen kommer jag nog bara använda till muskie fisket för den känns mer robust & sitter skönare i handen, muskie fisket är betydligt tuffare & man palmar rullen hårdare & då är den bekvämare.

Tatulan känns som en modernare rulle som kastar minst lika bra som Tranxen troligtvis lite bättre, känns mer stabil när man kastar troligtvis pga magnet bromsen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
      Har båda rullarna & jag kan inte säga vilken jag tycker är bäst, 2 grymma rullar med lite olika fördelar.
      Tranxen har jag haft sedan den kom & använt till både gädda i sötvatten till saltvatten i Rugen till att fiska muskie i Kanada & dom rullarna funkar lika bra som när jag köpte dom. Tycker rullen kastar kanon bra & ger man den lite kärlek så verkar den tåla hur mkt som helst.
      Tatula 300 köpte jag när den kom för jag har alltid gillat 200an & det är den jag använder mest idag till gädda.

Tranxen kommer jag nog bara använda till muskie fisket för den känns mer robust & sitter skönare i handen, muskie fisket är betydligt tuffare & man palmar rullen hårdare & då är den bekvämare.

Tatulan känns som en modernare rulle som kastar minst lika bra som Tranxen troligtvis lite bättre, känns mer stabil när man kastar troligtvis pga magnet bromsen.
      I really like the Way the Tranx300 palms to, and it has been a true workhorse for me to, so it SHOULD be a no-brainer to just buy another one, but like you Said, i also read the Tatula should cast a little better and be more 'refined'.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
      6 svar
      1 736 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Benjamin S  
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04