Tvådelat jiggspö för abborre, inget crap - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tvådelat jiggspö för abborre, inget crap

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tvådelat jiggspö för abborre, inget crap

Har varit borta från prylmarknaden ett par år men behöver nu ett delbart jiggspö för borre. Har rullen på ovansidan och köper färdigmalet kaffe. Tycker runt 7 fot är rätt skönt vid liggande.

Kollat lite på Dragon Fishmaker (https://www.fishing-mart.com.pl/en4/...asting/s/34002) då jag har fullt förtroende för polackernas jiggexpertis. Men kan inte låta bli att tycka att Dragon är ett sjukt osexigt märke att slänga montera en pimpad premiumrulle på. Backar inte för kostnaden, om produkten är övertygande. men jagar inte heller lyx av ren princip. Är öppen för import och gillar japanskt, men är mest ute efter ett praktiskt och bra spö som inte är något rebrandat aliexpress-skräp. Inget värstingspö alltså, men kommer inte betala mindre än en tusing. Jag är rätt dålig på att jigga... Så Hit Me!

Nu är jag varken en större vän av stcroix och 2 del. Men om nu man vill ha ett delat spö till jigg är faktiskt inte mojobass dumma alls.

Finns säkert att hitta billigare om du köper direkt från usa. Dragons spön är inte dumma faktiskt men fixar inte jigga som polackerna gör. Allt för djup aktion till det fisket enligt mig. Var de förr iallafall.

Kommentera

Det här kör jag med till multirulle. Bra känsla var betet är. https://www.sportfishtackle.com/en/a...sting-2pc.html

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
        Nu är jag varken en större vän av stcroix och 2 del. Men om nu man vill ha ett delat spö till jigg är faktiskt inte mojobass dumma alls.

Finns säkert att hitta billigare om du köper direkt från usa. Dragons spön är inte dumma faktiskt men fixar inte jigga som polackerna gör. Allt för djup aktion till det fisket enligt mig. Var de förr iallafall.
        Dragon har ju ändå en drös olika spöserier. Jag köpte ett CXT SF-X med x-fast aktion.

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

https://www.borrebutiken.se/sv/spon/...g-2-piece.html

Det jag kollat på är x-fast vilket även med polsk klassificering borde betyda snabbt. De polska hantverkare jag haft nöjet att anlita har i alla fall varit jävligt snabba!

Jag har ett par st croix men är, som du, inte så imponerad alls. Dessutom är ju amerikansk "klassning" helt hopplös. Skall dock se om jag kan klämma på ett mojo om du rekommenderar!

Expride verkar en del tycka om och jag måste erkänna att jag föredrar jättar med "egen" utveckling och produktionslina snarare än "jagsättermittegnanamnpådennageneriskakinaprod ukt"-märken som det verkar finnas en hel del av idag...

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanK Visa inlägg
            Det här kör jag med till multirulle. Bra känsla var betet är. https://www.sportfishtackle.com/en/a...sting-2pc.html
            Får dra förbi Söders och kolla!

Kommentera

Jag hade kollat upp Shimanos Poison Adrena, jag kör med 1610M odelat till ”allt” men det finns ett delbart 7´2 som borde passa dina önskemål som handsken. Magiska spön IMO.

Kommentera

Shimano expride är fantastiskt fina,

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg

Det jag kollat på är x-fast vilket även med polsk klassificering borde betyda snabbt. De polska hantverkare jag haft nöjet att anlita har i alla fall varit jävligt snabba!

Jag har ett par st croix men är, som du, inte så imponerad alls. Dessutom är ju amerikansk "klassning" helt hopplös. Skall dock se om jag kan klämma på ett mojo om du rekommenderar!

Expride verkar en del tycka om och jag måste erkänna att jag föredrar jättar med "egen" utveckling och produktionslina snarare än "jagsättermittegnanamnpådennageneriskakinaprod ukt"-märken som det verkar finnas en hel del av idag...
                  Snabbt är det säkert. Men inte alls omöjligt att det är riktigt djupt. De dragon jag ägt och testat har varit alldeles för djupa till jigg för mig.
                  Den amerikanska klassningen är faktiskt betyligt bättre än den i Europa där det klassat helt galet ibland.

Kommentera

Jag kör med bft perception spön sen flera år tillbaka. Provat många spön men de är mina favoriter fortf…

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 713 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04