Eastfield instrument 180g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Eastfield instrument 180g

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Eastfield instrument 180g

Någon som har testat Eastfield instrument Distance 180g spinnspöt och kan säga något om det. Funkar det att damma gummibeten upp till säg 170g?
    Hittar noll info om detta spöt på nätet.
    vade retro esox lucius!

Ingen?
    vade retro esox lucius!

Kommentera

Jag har ett sånt hemma nu som jag har testat lite nere vid bryggan. Väljer mellan det och ett SG Custom Predator 240g eller om jag ska fortsätta köra mitt Daiwa Prorex XR Sledgehammer 220g.

Skulle säga att det lätt klarar beten runt 170-200g. Kastade en del kast med ULM Gigabite V2 25cm som väger runt 175g och hade ett blysänke på 18g och det var inga problem att dänga iväg. Förvånad över hur lite tester och information man finner om detta spö. Går inte heller att hitta vilka material man har i klingan. Just nu är känslan att jag kommer att satsa på Eastfield spöt då jag gillar känslan i kasten jämfört med de andra spöna. Dock vet jag inte hur det är att drilla fisk på.

Sen är det en nackdel med svartlackade spöringar då det ofta skrapas bort färg och blir fult snabbt.

Kommentera

Ok. Då får det nog bli ett sådant. Det var till fiske med beten i den kalibern det var tänkt. Stort tack!
        vade retro esox lucius!

Kommentera

Ursprungligen postat av TGreen80 Visa inlägg
          Jag har ett sånt hemma nu som jag har testat lite nere vid bryggan. Väljer mellan det och ett SG Custom Predator 240g eller om jag ska fortsätta köra mitt Daiwa Prorex XR Sledgehammer 220g.

Skulle säga att det lätt klarar beten runt 170-200g. Kastade en del kast med ULM Gigabite V2 25cm som väger runt 175g och hade ett blysänke på 18g och det var inga problem att dänga iväg. Förvånad över hur lite tester och information man finner om detta spö. Går inte heller att hitta vilka material man har i klingan. Just nu är känslan att jag kommer att satsa på Eastfield spöt då jag gillar känslan i kasten jämfört med de andra spöna. Dock vet jag inte hur det är att drilla fisk på.

Sen är det en nackdel med svartlackade spöringar då det ofta skrapas bort färg och blir fult snabbt.
          Vad tycker du om eastfielden idag ?

Kommentera

Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

Vad tycker du om eastfielden idag ?
            Tjenare!

Tycker att det känns bra. Har parat ihop det med min Shimano Calcutta 301. Kastar lätt över 200g men tycker att det funkar sådär med lättare beten som Westin swim och liknande. Kör fortfarande mest med mitt Daiwa Prorex XR "sledgehammer". Detta spöt använder jag till allt från 50g upp till 240g.

Mvh, Tony

Kommentera

tack för den recensionen Då lutar det åt sledgehammern för egen del också som komplement till roots multi piken

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
              6 svar
              1 736 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Benjamin S  
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04