WESTIN W6 FINESSE TC 7'1" 5-15G - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

WESTIN W6 FINESSE TC 7'1" 5-15G

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• WESTIN W6 FINESSE TC 7'1" 5-15G

Ni som har testat detta spö, vad tycker ni om det och till vilken typ av fiske har ni använt det till?

Bara känt på aktionen i butik, många gillar det på FS vad jag läst, sök gärna för mer info.
    Ej lyx men dugligt för pengarna till t ex jigg, T/C vad jag minns, borde funka väl till twitch/knyckwobbler likaså om längden funkar för dig.

Kommentera

För 2700:- kan det inte vara skit i alla fall.

Jag hade ett westin W3 av samma typ och för mig var W3 för mjukt men jag vet att andra tyckte det var jättebra då. W6 kanske känns helt annorlunda dock.

Kommentera

Xerup gjorde mig uppmärksam, din fråga gällde W6, missade det, mitt inlägg om W3. W6 borde vara vassare, lättare.

Rimligen borde 7-21g vara snäppet styvare än 5-15g men med ett tak på 2700kr finns en del att välja på, Expride, Daiwa AGS och andra.

Kommentera

Jag har ett 7-21gr som jag jiggar gös med, det är ett riktigt bra spö, har flera andra spön men det är detta som får fisketid.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mr Morgan Visa inlägg
            Jag har ett 7-21gr som jag jiggar gös med, det är ett riktigt bra spö, har flera andra spön men det är detta som får fisketid.
            Är det endast jigg du använder det till?

Kommentera

W6 kostar en slant och jag vill inte racka ned på dem alls men känn efter hur du gillar delade handtag. Jag föredrar hellre haspelhandtag som de på t ex SG SG2, Yasei LTD som skruvas åt "bakifrån" med mer av handtag framför rullen där de flesta har 2-3 fingrar.

Kommentera

Jag har inte fiskat annat än jigg med det spöt, har bara fiskat det stående på land, jiggskallar på 7 till 15 gr. Har blivit ganska kräsen när det gäller fiske grejer men det gäller nog mest känslan,själva upplevelsen. Bytte till mig spöt av en handlare som samlar på aburullar i fjol. Hade innan det köpt sex spön i snabb takt i min jakt på ett riktigt jiggspö. Jag gillar att hålla i detta spö det passar mig .

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                  W6 kostar en slant och jag vill inte racka ned på dem alls men känn efter hur du gillar delade handtag. Jag föredrar hellre haspelhandtag som de på t ex SG SG2, Yasei LTD som skruvas åt "bakifrån" med mer av handtag framför rullen där de flesta har 2-3 fingrar.
                  Nyfiken på W6 finesse på grund av att jag köpte W6 Streetstick 3-10g och älskar känslan och kast längderna med det spöt. Håller med dig om att haspelhantag känns lite bättre men tror att det är en vanesak.

Kommentera

Bara att slå till då?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 724 visningar
                    0 gillar