Korta jerk-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Korta jerk-spön

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Detta är ju något jag kommer pyssla med. Men om det blir lyckosamt eller inte återstår ju att se. Roligaste formen av fiske jag stött på hittills.

    Kommentera


    • Någon som stått och jerkat sin pinne ute i allmänheten?

      Och​ fått napp?

      Tänker på simmande fisk, inte den vandrande tvåbenta..

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av MathiasJK Visa inlägg
        Någon som stått och jerkat sin pinne ute i allmänheten?

        Och​ fått napp?

        Tänker på simmande fisk, inte den vandrande tvåbenta..
        Vi hade ett väldigt lyckat landfiskepass i Stockholms Skärgård härom veckan (när det fortfarande var hiskeligt kallt). 33 gäddor upp på en dag, vilket är mitt rekord på antal från land. Bland annat jerkbait fungerade suveränt. Det var precis under nollan nästan hela dagen, så jag gissar på att gäddorna hade avbrutit leken och var på riktigt bonanza-humör. Största på ca 5 kg högg dock inte på jerkbait. Lik förbannat var det kul som tusan. Det känns som att skärgården återhämtat sig lite på vissa orter.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

          Vi hade ett väldigt lyckat landfiskepass i Stockholms Skärgård härom veckan (när det fortfarande var hiskeligt kallt). 33 gäddor upp på en dag, vilket är mitt rekord på antal från land. Bland annat jerkbait fungerade suveränt. Det var precis under nollan nästan hela dagen, så jag gissar på att gäddorna hade avbrutit leken och var på riktigt bonanza-humör. Största på ca 5 kg högg dock inte på jerkbait. Lik förbannat var det kul som tusan. Det känns som att skärgården återhämtat sig lite på vissa orter.
          Låter som ett riktigt trevligt fiskepass!

          Här nere har det inte gått särskilt bra för min del, men det verkar som att i de området jag fiskar i, så har det inte gått bra för någon denna senvåren. På tal fiskpinnar så har jag skaffat en ny jerkpinne. Ny i att den aldrig använts och köptes i affär, men var 2017 års nyhet.

          Galet vilken skillnad ordentlig balans i spö/rulle kombon gör för fisket, väldigt mycket skönare och trots högre vikt uppfattas det lättare helt klart.

          Så nu blir det att sälja av alla andra spön och försöka hitta ett 7'10-8' -120/130g balanserat spö till 200 rulle. Kan bli svårt men försöka går ju. Annars får man väl modda till det lite grann, skiter i hur min butt ser ut i änden som nuddar marken, om de får spöt att balansera korrekt.

          Lite sugen på testa Daiwa Laguna XT 8' -120g pga det låga priset, även Prorex S eller är det X som har ett 8' -120g spö för rimliga pengar? Prorexspöna får ju mycket kärlek online.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
          6 svar
          1 686 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Benjamin S  
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 336 svar
          266 414 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg barnmorskan  
          Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
          15 svar
          2 343 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Fisketrassel  
          Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
          892 svar
          142 227 visningar
          16 gillar
          Senaste inlägg MathiasJK  
          Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
          1 046 svar
          196 288 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Villespinn91  
          Arbetar...
          X