Vilket spö till Calcutta conquest 401? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket spö till Calcutta conquest 401?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Själv kört conquest 301 med sledgehammer och det fungerar mycket bra. Rullfästet är inte min favorit men vill man ha ett lätt och kralligt spö så är det den som gäller. Tror den väger in på endast 215g och det är nog det lättare spöt du kan hitta i den klassen.

    Kommentera


    • #12
      Vad ogillas med rullfästet? Ger det dålig ergonomi som du greppar det eller är det mer handtaget framför som är lite udda såsom du håller spöt, ser lite tokigt ut, delat med en kort snutt av neoprene och sen en lång bit efter...

      Kommentera


      • #13
        Daiwa airsensor fästet funkar inte för mig. Rullen som passade bäst på det spöt enligt mig var tranx 301 alt conquest. Revo beast blev inte alls bra. Svårt o sätta fingret på exakt vad det är men jag fick dåligt grepp och kändes som fingrarna klämdes på undersidan. Triggern är även något kort.

        I den tidigare XR serien så kördes ett annat fäste som enligt mig var mycket bättre.





        Kommentera


        • #14
          Enda sättet är att klämma och känna själv, har själv haft Gator spöt men bytte till Elixir när dom kom. Har haft flera BFT spön och har bara goda erfarenheter.
          Shimano Yasei LTD är nog det skönaste 2 delade spö jag klämt på, väldigt välbalanserad och känsligt.
          Hoppades hitta något under black-friday


          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg
            Daiwa airsensor fästet funkar inte för mig. Rullen som passade bäst på det spöt enligt mig var tranx 301 alt conquest. Revo beast blev inte alls bra. Svårt o sätta fingret på exakt vad det är men jag fick dåligt grepp och kändes som fingrarna klämdes på undersidan. Triggern är även något kort.

            I den tidigare XR serien så kördes ett annat fäste som enligt mig var mycket bättre.




            Jaha nya Airsensor, flera som sagt att det inte alls är i nivå med t ex Daiwas Zero G rullfäste som Daiwa delvis frångått. Håller med om att det kan vara svårt att analysera vad som är fel med greppet.

            Har två lättare multispön med tvådelat Skeleton-rullfäste av Fujityp och fast än de ser väldigt lika ut så är den ena mer bekväm än den andra. Kan delvis bero på att de har olika rullar men också att triggern sitter olika nära rullen så triggern klämmer så att säga antingen ihop handen eller drar isär den, inget blir bra på det kittet, får pröva att skifta rulle för att se om det gör ngn skillnad.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
            6 svar
            1 669 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Benjamin S  
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 334 svar
            266 229 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
            15 svar
            2 329 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Fisketrassel  
            Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
            882 svar
            141 832 visningar
            16 gillar
            Senaste inlägg Kulfisk
            av Kulfisk
             
            Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
            1 046 svar
            196 170 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Villespinn91  
            Arbetar...
            X