Snygga rullar. Vilken rulle tycker du är snyggast? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snygga rullar. Vilken rulle tycker du är snyggast?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag hittade en riktigt fin rulle faktiskt, som jag knappt hört talas om innan. Den ser ut som en grön Ambassadeur 2500 CDL i lågprofils-format.

Robelson Maverick 3600 i mörkgrön/guld kostym:
    Click image for larger version

Name:	Robelson Maverick.jpeg
Views:	359
Size:	142,4 KB
ID:	2628779

Kommentera

Kommer in sent här men jag har inte varit registrerad så länge heller...

De som eventuellt har läst mina inlägg kan möjligtvis ha anat att estetiken i tekniken är grundläggande för gäddorna och därmed i förlängningen även för mig. Gäddan är helt klart och vederhäftigt bevisat mer benägen att hugga om en Ambassadeur har svampmuttrar och spårskruv än om den har fulmuttrar och fulskruvar.

På mitt nick kan man förstå att jag är en bakåtsträvare med mottot "Allt var bättre förr - och ju förr desto bättre!". Det tillsammans med ett lånat citat från Olle Enderlein (båtkonstruktör) "vackra båtar seglar bra"- ger kanske en bild av min utgångspunkt.

Att välja ut en enda rulle är omöjligt. Med det sagt så lägger jag in några av mina bilder som jag tycker är vackra. Mer utifrån stämning än fototeknik. Gäddorna håller med.

Senast ändrad av Retroräven; 2023-09-05, 14:52.

Kommentera

Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg
        Jag skulle nog säga Ambassadeur 1500C

Name:	9EF7E1D4-2EC0-4B1C-B04B-5901A8725ABD.jpeg
Views:	1416
Size:	108,5 KB
ID:	2586991
        Hej Letho.

Snyggare och en bättre fungerande multirulle än din Ambassadeur 1500C blir svårt att hitta.
        Mvh Old Firehand Leif Engström.

Kommentera

En av mina absoluta favoriter är Megabass Lin10 Mars. Utsökt och inte bara mer funktionell utan även sju resor snyggare än Ryoga. Enda sorgen är att den aldrig gjordes vänstervevad...

Name:	blogger-image-32789679.jpg
Views:	186
Size:	56,1 KB
ID:	2628814

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
            Enda sorgen är att den aldrig gjordes vänstervevad...
            Tänk att Daiwa i relativ modern tid lyckats prioritera rätt!

Kommentera

Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
              Tänk att Daiwa i relativ modern tid lyckats prioritera rätt!
              Nja kanske Ito som hade oss i det äldre gardet i särskild åtanke?

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                Nja kanske Ito som hade oss i det äldre gardet i särskild åtanke?
                Må så vara, barnmorskan är dock gammal i gamet, trots detta drar han åt vänster!

Själv ansåg jag tidigare de exotiska varianterna av Ryoga, samt andra sminkade Daiwor, vara exceptionellt fula.
                På senare tid har jag dock lärt mig uppskatta just de runda; snygga vetifan, men visst har de en dragkraft som de kraftigt överarbetade japaner de är!
                Hur detta går ihop med min återuppväckta fäbless för 90-talsambassadeurer dekorerade med kromade gavelklistermärken är även för mig själv en gåta.

Kommentera

Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
                  Må så vara, barnmorskan är dock gammal i gamet, trots detta drar han åt vänster!

Själv ansåg jag tidigare de exotiska varianterna av Ryoga, samt andra sminkade Daiwor, vara exceptionellt fula.
                  På senare tid har jag dock lärt mig uppskatta just de runda; snygga vetifan, men visst har de en dragkraft som de kraftigt överarbetade japaner de är!
                  Hur detta går ihop med min återuppväckta fäbless för 90-talsambassadeurer dekorerade med kromade gavelklistermärken är även för mig själv en gåta.
                  Haha, just så! Man blir förvånad över hur smaken förändras, inte bara utvecklas, med tiden. Jag håller med om att dom är redigt ”overdone”. Men det är ju också själva grejen. Maximalism! Kan man få dit lite kolfiber, sätter man dit lite kolfiber. Kan man fräsa bort lite metall, fräser man bort lite metall. Så mycket racing car det kan bli. Tokyo driftu!

Själv börjar jag få en starkare dragning mot ABUs sorgebarn från åttiotalet, typ Ambassadeur 822. Ett nytt träsk att dyka ner i

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                  6 svar
                  1 741 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Benjamin S  
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04