Nej det var tamefan 14 kg .... Helt sjukt
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Köpråd spinnspö till laxfiske
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inläggNej det var tamefan 14 kg .... Helt sjukt
Många stora finns i strofisk registret också, flesta mörka lekfiskar men tunga är dem!
Minns för typ 20år sedan, skulle hämta päronen vid stadsgården färjeterminalen.. Jag var lite tidig och gick längs vattnet vid viking terminalen.
plötsligt hoppar en blank 4-5-6kg öring upp i luften!!!
Syntes även flera vak när denna jagade i ytan.. sånt glömmer man inte.
Kommentera
-
Köpte ett Dam salmon ace 150g. Hittade ett helt nytt spö för 700 kr så jag kunde inte motstå. Får se om det är svampigt som en del tycker. Nu har jag iallafall ett spö tills jag hittar det ultimata laxspöt:-)
Nu är bara problemet att få med sig polarn till strömmarna. Försöker övertala honom att köpa laxgrejer men inte det lättaste. Känns som man behöver vara två personer ifall man ska lyckas hova fisken och återutsätta den igen.
Eller har någon tipps på hur man ska gå till väga i för att hova i Stockholms strömmar om man är själv och fiskar i det dom kallar för gettot.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inläggKöpte ett Dam salmon ace 150g. Hittade ett helt nytt spö för 700 kr så jag kunde inte motstå. Får se om det är svampigt som en del tycker. Nu har jag iallafall ett spö tills jag hittar det ultimata laxspöt:-)
Nu är bara problemet att få med sig polarn till strömmarna. Försöker övertala honom att köpa laxgrejer men inte det lättaste. Känns som man behöver vara två personer ifall man ska lyckas hova fisken och återutsätta den igen.
Eller har någon tipps på hur man ska gå till väga i för att hova i Stockholms strömmar om man är själv och fiskar i det dom kallar för gettot.Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
Köp en sänkhåv med lång lina, så gjorde jag när jag va själv där inne. Har visserligen bara dragit en öring på dryga 2,8kg. Men kul va det :-) vann ju 5000:- på den fisken :-) tror tävlingen hette Hebalaxen eller Strömslaxen :-) 2011 tror jag det va :-)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Ok. Bra jobbat. Fem lusingar var inte så illa. Vad fiskar du HÖ med där inne, var det spinnfluga? Vilket spö funkar till HÖ inne i strömmarna?
Till HÖ kommer jag köra min 4601 och ett 9-10 fots spö :-)Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inläggKöpte ett Dam salmon ace 150g. Hittade ett helt nytt spö för 700 kr så jag kunde inte motstå. Får se om det är svampigt som en del tycker. Nu har jag iallafall ett spö tills jag hittar det ultimata laxspöt:-)
Eller har någon tipps på hur man ska gå till väga i för att hova i Stockholms strömmar om man är själv och fiskar i det dom kallar för gettot.
nya modellerna är trevliga, faktiskt mitt favorit spinnflugespö när jag fiskar öring.
sänken 60-80gr och wobbler/lys/fluga.
ihop med en 6500 klockrent!
- Gillar 2
Kommentera
-
Strömmen iaf i norrström även kallad ”ghettot” så kör man mellan 60-80gram ifall man kör med flät och lite mer med nylon eftersom nylonen har en tendens att dra mer i strömmen. Jag föredrar helst en 11fotare inne då den inte e så klumpig.. det räcker. Dem senare åren har höstfisket inte vart något vidare eftersom sälen står inne där vilket i sin tur skrämmer bort öringarna och laxen. Ser du sälen inne så kan du lika gärna gå hem.. synd för strömmen eftersom höstfisket är något speciellt eller var. Det händer alltid något för den förbipasserande åskådaren som man brukade säga 15-20år sen. Skitfiske!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
Körde fluga med bombarda :-) har fixat ny laxutrustning i år så det fisket skall återupptas :-)
Till HÖ kommer jag köra min 4601 och ett 9-10 fots spö :-)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av aliosh Visa inläggStrömmen iaf i norrström även kallad ”ghettot” så kör man mellan 60-80gram ifall man kör med flät och lite mer med nylon eftersom nylonen har en tendens att dra mer i strömmen. Jag föredrar helst en 11fotare inne då den inte e så klumpig.. det räcker. Dem senare åren har höstfisket inte vart något vidare eftersom sälen står inne där vilket i sin tur skrämmer bort öringarna och laxen. Ser du sälen inne så kan du lika gärna gå hem.. synd för strömmen eftersom höstfisket är något speciellt eller var. Det händer alltid något för den förbipasserande åskådaren som man brukade säga 15-20år sen. Skitfiske!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 709 visningar
0 gillar