Köpråd spinnspö till laxfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpråd spinnspö till laxfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nu bär det snart av till Älvkarleby. Ska bli jäkligt roligt och prova fiska lite lax. Utrustningen jag kommer att ha med mig är ett bft sakura 12f 150g och ett dam salmon ace 150g 12f.

Rullarna som ska med kommer att vara ambassadeur 7000 c3 med UT bromspaket, en Mörrum 7700 och en 7000c. En 6501 med UT bromsar och beastvev samt en nyförvärvad 7000 compact. Köpte den på dogger för 1800kr om någon är sugen. Dom har kampanj just nu på bla den rullen.

Linan som ska på är nylon 0.50 på compact rullen. 0.45 på 6501an och dom större syskonen är påspolade med 0.60. Tafs kommer att vara 0.45 till både fluga och sänke. Självklart kommer jag ha en massa sänken med mig.

SG största teleskop håv ska med och 100 flugor har jag köpt av laxkungen Jalle :-)

Jag och polarn ska vara där i fyra dagar och kommer att ta en guide första dagen.

Ni som har koll får gärna ge lite feedback på utrustning om jag har missat något eller bör tänka på. Är det ok grejer att ha med sig? Har ni andra tipps på själva fisket eller annat för ni gärna dela med er.

....och självklart är alla ambassadeurer som ska med made in Sweden.

Kommentera

Välkomponerad fiskeutrustning. Själv använder jag vanligen 0.30 till sänkestafs, den är förvånansvärt stark att dra av när man fastnat.

Kommentera

Fem rullar - du vet väl att trolling är förbjudet i A-zonen? :-)
        Skämt åsido, skitfiske!

Kommentera

Tips: Skippa 3-vägslekandet, 2-vägs där flugtafs och sänkestafs knyts i samma ring ger färre trassel.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nila Visa inlägg
            Tips: Skippa 3-vägslekandet, 2-vägs där flugtafs och sänkestafs knyts i samma ring ger färre trassel.
            Ska köpa 0.30 och vanliga lekande. Tack för tipset :-)

Kommentera

Är på väg att beställa lekande från Darts men kom på att jag inte vet vilken storlek. Är det dom största storlek 4? Vet hur dom ser ut när jag ser dom men har ingen aning om det är storlek 4 eller 6.

Kommentera

Click image for larger version  Name:	Screenshot_20220527-165823.png Views:	0 Size:	134,0 KB ID:	2601170Click image for larger version  Name:	Screenshot_20220527-165823.png Views:	0 Size:	134,0 KB ID:	2601171

Kommentera

Click image for larger version Name:	Screenshot_20220527-165823.png Views:	0 Size:	134,0 KB ID:	2601170Click image for larger version Name:	Screenshot_20220527-165823.png Views:	0 Size:	134,0 KB ID:	2601171
                  Tack. Väntade tills jag kom hem med att beställa så körde på 6or och beställde även 0.30 som tafs till sänken. Tack för hjälpen :-)

Kommentera

Tjena. Nu när det ska regna en del i veckan kommer det behövas tyngre sänken i Älvkarleby tror ni? Har mestadels 60-90g med mig. Vet att det finns en fiskebutik där ute men har gärna med mig allt som krävs redan från början. Hatar att vara oförberedd.

Är det ok priser och ok utbud i fiskebutiken där ute?

Kommentera

Fiskekontoret brukar ha sänken i olika valör. Om du blir fast för betongfiske rekomenderar jag dig inhandla 16 mm armeringsjärn, järntråd, en vinkelslip och kapskivor. Det vill gärna fort bli glest i sänkeshinken.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 709 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04