Någon som vet mer om detta spö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon som vet mer om detta spö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Någon som vet mer om detta spö?

Min far som numera är pensionär håller på att göra sig av med lite saker som varken används eller har sentimentalt värde för att dryga ut pensionen lite. Har detta spö som jag inte vet något om egentligen. Någon som kan upplysa mig och kanske berätta vad det är värt?

Om spö och rulle saknar affektionsvärde finns inget försäljningsvärde i dem heller vilket beror helt på det skick de befinner sig i. Hittar ni inget sätt att använda grejorna på så då är de även utan bruksvärde. Återstår väl då endast möjligheten att de kan bli teaterrekvisita om någon lokalrevy behöver något liknade i ett revynummer.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Kommentera

BeBest - gamla grejer är inget som lockar mig men hur menar du? Fiskegrejer som varken har affektions- eller bruksvärde kan väl ändå ha samlarvärde?

Skick är dock ofta av betydelse. Spöt verkar illa åtgången bl a i bakkant så ngt större värde ser jag inte men det kan ju vara ngt unikt?

Fast bilderna är alltför dåliga (för mig iaf) Rullen är en Record och vissa sådana är värda en hyfsad slant, andra inte men nån vidare pensionsförstärkning skulle förvåna. Bäst om TS googlar rullen och ser vad den kan vara värd givet skicket, äldre prylar är knappast FS nisch.

Kommentera

För några år sedan sålde jag ett flugspö i splitcane från 70-talet på ebay för 1 500 kronor. Ska tilläggas att spöt var i toppskick med original spöfodral.

Din pappas spön är ju betydligt mer vintage, men verkar också vara i lite sämre skick. Tror tyvärr inte du får ut så mycket, men kan alltid vara värt ett försök.

Kommentera

Enklast är nog att lägga ut dessa på Tradera eller EBay med startpris på en krona utan reservation så kommer marknaden ge dig rätt värdering.

Kommentera

Record 1300 var på 1950-talet instegsrullen i ABUs utbud. Jag började min spinnfiskebana med just en sådan. Jag blev väldigt bra på att reda ut backslag.
              En Record 1300 utan påvisbara skador kan man få någon hundralapp för på Tradera men med de lackskador den ovan visade rullen har, saknar den samlarvärde och bruksvärdet har aldrig varit högt då det gällt denna modell.
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
              6 svar
              1 724 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Benjamin S