Tips på downsize-spö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på downsize-spö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på downsize-spö?

Hej! Allteftersom mina barn på 6 och 9 år har blivit mer och mer fiskebitna har jag börjat spendera mer tid än tidigare med att mängdfiska mindre gäddor tillsammans med dem. Det blir däremot lite väl obalanserat att dra snipor med mina befintliga gäddspön som alla är klassade för lite tyngre fiske. Jag har därför på slutet kört en del med mina aborrespön när jag varit ute med barnen. Det känns dock inte heller helt hundra eftersom det dels alltid kan kliva på något mer rejält, dels riskerar att trötta ut gäddorna onödigt mycket. Jag har därför bestämt mig för att skaffa ett klassiskt haspelspö för dessa fisketurer. Tänker mig något runt 10-40g klassning, ungefär som allt jag hade när jag växte upp. Vore också kul att köra lite samma beten igen som när jag själv var barn. Då till min fråga.
    Är det någon som har något tips på ett roligt spö av den typen som det är roligt att drilla mindre fisk på, men som ändå har tillräcklig ryggrad för att palla med att pressa de gånger något lite större kliver på. Jag har redan fler gäddpåkar än jag behöver, så det ska inte vara något alltför kralligt. Tanken är ju ordentligt downsize. Jag har tittat på ABU hornet stinger plus 10-40g. Någon som har erfarenhet av det spöt? Tacksam för alla tips och input. Har inte själv haft något allroundspö på cirka 20 år.

edit - Tänkte mig en prisram upp till cirka 2500 kr.
    Senast ändrad av k_klubba; 2021-07-25, 01:17.

Har precis som du själv inte köpt ett allroundspö på många år, så där är jag inte mycket till hjälp. Däremot kanske jag skulle hålla ner prislappen en aning med barn i båten, så att man slipper känna sig orolig . Är ju galet kul med gädda på relax 4 och 6”.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
    6 svar
    1 736 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Benjamin S  
    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04