Tips på prisvärt, förlåtande haspelspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på prisvärt, förlåtande haspelspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag tror du övertolkar lite här. Femåringen har såklart ingen aning om vad det står på spöet och han tycker det är roligast att få fisk. Vi metar därför mest. Jag som vuxen köper dock hellre något som funkar bra i några år än något skräp som behöver bytas ut efter ett par vändor. Jag tror det gynnar intresset med vettiga prylar som inte strular, och på sätt och vis är det ett steg bort från slit och släng-träsket. Det är allt. För att andra orutinerade (som jag) inte ska råka hamna i denna tråd och sedan köpa ett spö med tveksam hållbarhet ville jag därför komplettera tråden. Se det som konsumentupplysning.

Kommentera

Ursprungligen postat av esoxlucius666 Visa inlägg
      Åh herre gud! Vi är verkligen på väg att bli så jävla dumma så vi inte kan ta egna beslut utan måste fråga om tamigfaan allt, om ni ursäktar uttrycket! Vi måste snart ha en App som svarar på ALLA våra funderingar, annars går det åt helvete...Köp vilket spö och rulle som helst , bara det funkar. Tror du ett barn bryr sig om det står ABU eller Stcroix på utrustningen? Har lärt upp mina barn med allt från egen täljda vidjor till abumatic och haspel. Har aldrig handlat om vilket spö eller rulle som har bäst känsla eller most bang for the buck! Handlar väl för faan att lära barnen vara ute i naturen och lära sig att respektera den. Sen om dom fångar en fisk och tycker att det är skoj, jaa då är man hemma. Men om dom som sonen som nyss fyllt 15 och varit med i 12 år säger: Pappa jag tycker inte detta är roligt längre! Då spelar det som sagt ingen roll vad det står på utrustningen för den pojken drog sin första HÖ över 3 kilo när han var 6 år och tog en gädda p 7,8 kg när han var 7 på Noname grejor.... Håll era barn borta från prylträsket, försök ist att få dom att bli medvetna individer........
      Jag förstår din poäng, men jag tror du missförstår inlägget. TS frågar om ett spö som känns schysst och trevligt och är utav bra kvalité. Märke spelar ingen roll här. Jag kan se en stor poäng i att låta barnet fiska med något utav bra kvalité och som känns trevligt. Det blir roligare då. Ju mer energi man lägger på att hitta något schysst desto större chans att barnet i fråga tycker det är kul att fiska. Ingen har pratat om att man behöver få in barn i prylträsket, utan detta handlar enbart om att hitta något efter de specifikationer som TS eftersökte. Jag tror dessvärre du misstolkar tråden. För övrigt kan du formulera din kritik på ett trevligare sätt i framtiden.

Kommentera

Ursprungligen postat av Perkules Visa inlägg
        Jag tror du övertolkar lite här. Femåringen har såklart ingen aning om vad det står på spöet och han tycker det är roligast att få fisk. Vi metar därför mest. Jag som vuxen köper dock hellre något som funkar bra i några år än något skräp som behöver bytas ut efter ett par vändor. Jag tror det gynnar intresset med vettiga prylar som inte strular, och på sätt och vis är det ett steg bort från slit och släng-träsket. Det är allt. För att andra orutinerade (som jag) inte ska råka hamna i denna tråd och sedan köpa ett spö med tveksam hållbarhet ville jag därför komplettera tråden. Se det som konsumentupplysning.
        Om du inte skulle bli nöjd med ditt köp så skulle jag kunna rekommendera ett Shimano Beastmaster, kastar bra och är tåligt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
        6 svar
        1 701 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Benjamin S  
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04