Multirullar Jerkbait - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirullar Jerkbait

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Multirullar Jerkbait

Tjena!

Söker en ny multirulle för jerkbaitfisket då jag märker att min revo x inte riktigt trivs med detta

Lågprofil eller rund spelar ingen roll men vill helst inte pröjsa mer än 1500 så skriv era tips!

tack på förhand!

Om du inte önskar lägga mer än 1500 kr, så skulle jag rekommendera en begagnad amba jb hs (hs om du föredrar snabbare linintag). Alternativt om du hittar en ny för runt 1500 kr, men kan vara svårt med tanke på prisökningen. Tråkigt val kanske, men väldigt mycket rulle för pengarna i mitt tycke.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pikester Visa inlägg
      Om du inte önskar lägga mer än 1500 kr, så skulle jag rekommendera en begagnad amba jb hs (hs om du föredrar snabbare linintag). Alternativt om du hittar en ny för runt 1500 kr, men kan vara svårt med tanke på prisökningen. Tråkigt val kanske, men väldigt mycket rulle för pengarna i mitt tycke.
      Ja! Kollade på en sån i början men avskräcktes lite av prislappen men valet hamnar nog ändå på en sådan i slutändan Tack för tipset!

Kommentera

Tror precis som det redan tipsats om, kolla utväxlingen. Men det är faktiskt lättare sagt än gjort. Abu 5601 JB har faktiskt bara 5,3:1 i utväxling. Highspeed varianten ligger på 6,3:1 vilket även Daiwa Lexa har.
        Sen kan det ändå skilja lite i hur mycket lina man tar in/vevtag, men där finns det annat folk här på forumet som är kunnigare på.

En Abu JB modell går loss på ca 2000.
        En annan prisvärd rulle, som jag själv köpte som första jerkrulle, är Abu 5601 som även finns som JB modell. Dessa får du för 1500, utväxlingen ligger på 5,3:1.

Kommentera

Ursprungligen postat av MrShadRap Visa inlägg
          Tjena!

Söker en ny multirulle för jerkbaitfisket då jag märker att min revo x inte riktigt trivs med detta

Lågprofil eller rund spelar ingen roll men vill helst inte pröjsa mer än 1500 så skriv era tips!

tack på förhand!

Jag har en nyservad amba 5601 JB HS med Beastvev som du kan få köpa för 1200 om du vill?
          "vilket jävla hugg!!"

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
          6 svar
          1 707 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Benjamin S