Hjälp med utrustning för nybörjare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med utrustning för nybörjare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp med utrustning för nybörjare

Hej! Jag har fiskat lite för några år sedan men aldrig brytt mig om utrustning. Nu tänkte jag ta tag i det igen och har ingen utrustning alls. Jag undrar om ni kan tipsa om några spön/set som ni tror kan räcka för newbies.

Jag skulle gärna vilja ha teleskopspö då jag inte bor nära några bra ställen och det känns enklast för transport.

Finna det någon bra utrustning för nybörjare? Det känns dumt att lägga mycket pengar för det om det skulle vara så att man inte kan fiska ofta, eller inte fastnar för det. Men kan absolut tänka mig att uppgradera efter ett tag.

Tack för hjälpen!

Det är väl klart att det finns hyfsade färdiga paketlösningar. Det finns från några få hundrigar till många tusenlappar. Det går naturligtvis att plocka ihop ett och annat billigt russin här och var utomlands också men behöver du hjälp med service kan det då bli mera knepigt.
    Hur har du tänkt att fiska? Meta eller spinnfiske? Flugfiske kanske? Haspelrulle eller multirulle? Valet där bestämmer vilken typ av spö du ska satsa på. Gädda? Abborre? Regnbåge? Kust? Insjö? Å?
    Det finns skapliga grejor som är passande till nästan allt och det finns ofta dyrare specialprylar för varje enskild situation.
    Mitt råd är att du går in i närmsta butik som säljer fiskeredskap och frågar dem där. Var inte rädd att göra bort dig utan fråga, fråga och fråga samt be dem visa. Allra billigaste prylarna tror jag mest duger som teaterrekvisita men för ca 1000:- kan du få ett någorlunda dugligt spö och dubblar du summan bör du få en hyfsat bra startutrustning.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

DAM shadow mini spin

599:-
      se till att dra 2 tighta varv med svart eltejp och sedan två tighta varv med vanlig transparent tejp runt varje fäste för öglorna: och var alltid mycket försiktig när du fäller in och ut spöt: då kommer teleskopspöt hålla i evigheter!

Kommentera

Tack för sådan värdefull information. Jag letade efter en lång detaljerad förklaring. Uppskattar verkligen ditt svar! När jag köpte min första professionella utrustning spenderade jag mycket pengar och jag fick till och med ta ett lån. Jag närmade mig detta klokt och läste en hel del information på webbplatsen https://paydaysverige.com/ om olika kreditvillkor. Jag kommer att betala tillbaka lånet ganska snabbt och till slut har jag kvalitetsutrustning som jag tjänar pengar på.
        Senast ändrad av Filip Reed; 2021-04-29, 09:28.

Kommentera

Min erfarenhet är att teleskop är oftast skräp & man får inget vettigt av det.
          Finns däremot många bra resespön som inte tar mkt plats som är betydligt bättre.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
          6 svar
          1 736 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Benjamin S  
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04