Abu 2500c - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu 2500c

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abu 2500c

Hej.

Någon som har tips på var man hittar trim/reservdelar till en 2500 nu för tiden?
    Jag vet att här har skrivits spaltmeter om Reelman, men det är några år sedan och misstänker att han inte är aktiv längre.
    Kollat med Svängstad och där finns bara lager och bromsvikter, vilket inte är så dåligt ändå med tanke på att det är ett tag sedan modellen slutade tillverkas.
    Det verkar som enda alternativet är Hedgehog eller liknande importsidor som gäller?

Reelman.se är bästa tips jag kan ge. Vet inte heller om han håller på än men testa Skicka ett mail till
    reelman@live.se

svarar han , då vet du.

Annars kan du höra med Micke Boettge på Sportfiskeboden.

Kommentera

Jag har en gammal 2500C som jag tänkte trimma, och skickade en mail till Reelman i december för att beställa UT-paketet. Fick inget svar, och skickade därför en ny mail i februari. Hörde inget då heller, så då gav jag upp. Beställde Availspole, Kattobi Air kullager och lättad linspridare från Hedgehog istället. Kullagrad och lättad mellanhjul, keramisk knivbult och bromslameller tog jag från Mike's Reel Repair.

Kommentera

Drog iväg ett mejl till Reelman i natt och det kändes positivt då det gick iväg, adressen finns iallafall kvar.
        Den känslan gick över nu när jag läste multiplikators inlägg om obesvarade mejl.
        Micke har jag haft en fundering över också, vore konstigt om dom inte känner varandra. Sen finns säkert UT med i den bekantskapskretsen också så lite delar borde gå att få fram.

Hur är det egentligen med avgifter på egenimport?
        Tokdyrt eller överkomligt?
        Vet inte vad jag egentligen hoppas på där, tokdyrt är inte så kul såklart men är inte avgifterna så blodiga så lär det bli ytterligare ett stort svart hål att stoppa pengar i.

Kommentera

Ursprungligen postat av LINDER Visa inlägg
          Drog iväg ett mejl till Reelman i natt och det kändes positivt då det gick iväg, adressen finns iallafall kvar.
          Den känslan gick över nu när jag läste multiplikators inlägg om obesvarade mejl.
          Micke har jag haft en fundering över också, vore konstigt om dom inte känner varandra. Sen finns säkert UT med i den bekantskapskretsen också så lite delar borde gå att få fram.

Hur är det egentligen med avgifter på egenimport?
          Tokdyrt eller överkomligt?
          Vet inte vad jag egentligen hoppas på där, tokdyrt är inte så kul såklart men är inte avgifterna så blodiga så lär det bli ytterligare ett stort svart hål att stoppa pengar i.
          Momsen är ju alltid 25% sen tillkommer tull på 3,5%

Kommentera

Tackar.
            Verkar ju kunna bli ganska överkomligt pris på grejerna ändå.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
            6 svar
            1 736 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Benjamin S  
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04