Benjamin, vilket är crankversionen av Megabass Levante du tänker på? Tror inte den japanska upplagan av Levante är döpta riktigt på det sättet (som de gör på Megabass USA) men jag troooor att du menar F4-68LV? Isf har jag ett hemma som jag bara hunnit torrvifta med ännu. Har tänkt använda mitt till främst crank och vibrationsbeten, även om en och annan jerk säkert lär hamna på också. Men känns hittills som det bästa spö i prisklassen (3200) jag känt på, med ett rätt jäkla magnifikt rullfäste. Megablass klassar aktionen som "regular" men är inte riktigt lika djup som en glasfiberpinne eller westins crank-spö. Finns en del pulver i botten också.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ett exklusivare crankspö
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Kristofer_a Visa inläggBenjamin, vilket är crankversionen av Megabass Levante du tänker på? Tror inte den japanska upplagan av Levante är döpta riktigt på det sättet (som de gör på Megabass USA) men jag troooor att du menar F4-68LV? Isf har jag ett hemma som jag bara hunnit torrvifta med ännu. Har tänkt använda mitt till främst crank och vibrationsbeten, även om en och annan jerk säkert lär hamna på också. Men känns hittills som det bästa spö i prisklassen (3200) jag känt på, med ett rätt jäkla magnifikt rullfäste. Megablass klassar aktionen som "regular" men är inte riktigt lika djup som en glasfiberpinne eller westins crank-spö. Finns en del pulver i botten också.
Kommentera
-
Intressant att "nörda" lite under kall vinter!
Levante verkar som gjord för crank och 17 500Y var rent av billigt men tyvärr slut på JLS!
Frågan är om japanerna tänkt nylon, FC eller flätlina? F3 ska klara -14g och F4 21g. Ska man täcka, fiska av ytor och ibland hinna veva ned betet till lite mer fiskedjup snarare än kortare precisionskast så torde ett 7'-7'6" vara en fördel.
Tänkte köpa ett Zodias 1610ML-2 för några år sen till jerk/twitchfiske och ML=1/2 oz kan låta klent men flera på Tackletour sa att deras Zodias var ganska bäriga i toppen och få rekommenderade M till "normala jerkbaits". Visar hur svårt det där med klassning kan vara.
Senast ändrad av anteman; 2021-02-15, 22:02.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kristofer_a Visa inläggBåda verkar ha liknande aktion. Bifogar hur som helst spec, betesrekommendation och kurva för båda här, f4an har lite mer pulver i sig, helt logiskt, (men jag upplever det ändå som mindre kralligt än tex Zodias 15g)
Kommentera
-
Om du bor nära stockholm kanske du kan klämma på ett levante snart: https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...e-jp-2pcs.html
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Herrlin Visa inläggOm du bor nära stockholm kanske du kan klämma på ett levante snart: https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...e-jp-2pcs.html
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
Ja typ 3500kr hos ett par svenska leverantörer eller ca 18000-20000Y + frakt å Fedexfaktura... vill ju att butiker här ska leva men... kanske lokal rapp garanti och service är värd det?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Inte alltid garantin fungerar så bra i Sverige heller. Så jag skulle inte betala en förmögenhet för det.
Som om allt japanskt blir De Luxe så fort det kommer hit?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
Precis, Japan är inte ett billigt, outvecklat land men dessa spön kostar hälften där... är x2 nödvändigt här eller är det fixerade marginaler som styr...?
Som om allt japanskt blir De Luxe så fort det kommer hit?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 736 visningar
0 gillar