Ett exklusivare crankspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ett exklusivare crankspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Benjamin, vilket är crankversionen av Megabass Levante du tänker på? Tror inte den japanska upplagan av Levante är döpta riktigt på det sättet (som de gör på Megabass USA) men jag troooor att du menar F4-68LV? Isf har jag ett hemma som jag bara hunnit torrvifta med ännu. Har tänkt använda mitt till främst crank och vibrationsbeten, även om en och annan jerk säkert lär hamna på också. Men känns hittills som det bästa spö i prisklassen (3200) jag känt på, med ett rätt jäkla magnifikt rullfäste. Megablass klassar aktionen som "regular" men är inte riktigt lika djup som en glasfiberpinne eller westins crank-spö. Finns en del pulver i botten också.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kristofer_a Visa inlägg
      Benjamin, vilket är crankversionen av Megabass Levante du tänker på? Tror inte den japanska upplagan av Levante är döpta riktigt på det sättet (som de gör på Megabass USA) men jag troooor att du menar F4-68LV? Isf har jag ett hemma som jag bara hunnit torrvifta med ännu. Har tänkt använda mitt till främst crank och vibrationsbeten, även om en och annan jerk säkert lär hamna på också. Men känns hittills som det bästa spö i prisklassen (3200) jag känt på, med ett rätt jäkla magnifikt rullfäste. Megablass klassar aktionen som "regular" men är inte riktigt lika djup som en glasfiberpinne eller westins crank-spö. Finns en del pulver i botten också.
      Det megabass-spö jag tänkte på är Levante F3-66LV, men jag hade gärna känt på F4-68LV också, bara för att jämföra. Jag pratade med Inter-Tackle killen och han rekommenderade den modellen jag nämnde till crankbaits. Undrar ifall det finns någon bild på hur mycket spöet böjs innan ryggraden märks av, så att man kan relatera modellerna till något.

Kommentera

Båda verkar ha liknande aktion. Bifogar hur som helst spec, betesrekommendation och kurva för båda här, f4an har lite mer pulver i sig, helt logiskt, (men jag upplever det ändå som mindre kralligt än tex Zodias 15g)
        Bifogade filer

Kommentera

Intressant att "nörda" lite under kall vinter!
          Levante verkar som gjord för crank och 17 500Y var rent av billigt men tyvärr slut på JLS!

Frågan är om japanerna tänkt nylon, FC eller flätlina? F3 ska klara -14g och F4 21g. Ska man täcka, fiska av ytor och ibland hinna veva ned betet till lite mer fiskedjup snarare än kortare precisionskast så torde ett 7'-7'6" vara en fördel.

Tänkte köpa ett Zodias 1610ML-2 för några år sen till jerk/twitchfiske och ML=1/2 oz kan låta klent men flera på Tackletour sa att deras Zodias var ganska bäriga i toppen och få rekommenderade M till "normala jerkbaits". Visar hur svårt det där med klassning kan vara.
          Senast ändrad av anteman; 2021-02-15, 22:02.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kristofer_a Visa inlägg
            Båda verkar ha liknande aktion. Bifogar hur som helst spec, betesrekommendation och kurva för båda här, f4an har lite mer pulver i sig, helt logiskt, (men jag upplever det ändå som mindre kralligt än tex Zodias 15g)
            F4-68LV verkar passa betydligt mycket bättre till de beten jag vill kasta med det. Jag kastar nämligen beten upp till ca 18 g och en hel del vibrationsbeten. Bara jag kan kasta dessa beten med det och känner att spöet inte "svampar ihop" är jag nöjd. Jag vill kunna styra mina beten längs med och bort från strukturer och gräs.

Kommentera

Om du bor nära stockholm kanske du kan klämma på ett levante snart: https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...e-jp-2pcs.html

Kommentera

Ursprungligen postat av Herrlin Visa inlägg
                Om du bor nära stockholm kanske du kan klämma på ett levante snart: https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...e-jp-2pcs.html
                Ja typ 3500kr hos ett par svenska leverantörer eller ca 18000-20000Y + frakt å Fedexfaktura... vill ju att butiker här ska leva men... kanske lokal rapp garanti och service är värd det?

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

Ja typ 3500kr hos ett par svenska leverantörer eller ca 18000-20000Y + frakt å Fedexfaktura... vill ju att butiker här ska leva men... kanske lokal rapp garanti och service är värd det?
                  Inte alltid garantin fungerar så bra i Sverige heller. Så jag skulle inte betala en förmögenhet för det.

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Inte alltid garantin fungerar så bra i Sverige heller. Så jag skulle inte betala en förmögenhet för det.
                    Precis, Japan är inte ett billigt, outvecklat land men dessa spön kostar hälften där... är x2 nödvändigt här eller är det fixerade marginaler som styr...?

Som om allt japanskt blir De Luxe så fort det kommer hit?

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

Precis, Japan är inte ett billigt, outvecklat land men dessa spön kostar hälften där... är x2 nödvändigt här eller är det fixerade marginaler som styr...?

Som om allt japanskt blir De Luxe så fort det kommer hit?
                      Det är dyrt för att folk är beredda att betala helt enkelt, Sverige, Tyskland och Japan har alla levt på att kunna ta bra betalt för sin position som tillverkare av kvalitetsprodukter - oavsett det alltid varit med verkligheten överensstämmande.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 736 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04