Ursprungligen postat av Bompasset
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fast i prylträsket?
Collapse
X
-
Prylträsk och prylträsk...
Vissa våndas över utrustning nr.2 till abborren medan jag funderar om jag verkligen behöver feederspö nr.10...
Vissa fiskemetoder är helt outhärdliga med en allroundutrustning. Därav: flötmetespö (match, waggler), bottenmetespön (avon/quiver, feeder, winkelpicker...), karp/gäddspön till mete med larm, spön till att pilka torsk, ismetespön, pimpelspön...
Mitt sportfiske börjar och slutar inte med en abborrkombo och en gädd dito.
Ibland när jag är i mitt fiskerum så får jag lite ångest... ; )Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2021-02-01, 14:41.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggPrylträsk och prylträsk...
Vissa våndas över utrustning nr.2 till abborren medan jag funderar om jag verkligen behöver feederspö nr.10...
Vissa fiskemetoder är helt outhärdliga med en allroundutrustning. Därav: flötmetespö (match, waggler), bottenmetespön (avon/quiver, feeder, winkelpicker...), karp/gäddspön till mete med larm, spön till att pilka torsk, ismetespön, pimpelspön...
Mitt sportfiske börjar och slutar inte med en abborrkombo och en gädd dito.
Ibland när jag är i mitt fiskerum så får jag lite ångest... ; )
Tänk den som hade ett fiskerum!!
Nån gång....., nån gång...
Då skulle flugbindningsgrejerna stå uppe konstant så man bara kunde glida in och snurra ihop en havsöringstub, och ett vitrinskåp med alla rullarna..
Japp bara o sukta vidare och vakna.
Kommentera
-
Fiskerum lät lite mer glamoröst än det är. Det är pannrummet i källaren... ha, ha
Men det duger då absolut inget kommer att rosta eller mögla för det är alltid varmt där. Men mängden med grejer jag har hade inte varit möjligt att ha om jag bodde i lägenhet.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Det går i vågor det där för mig. I höstas blev det en Tsunami av prylar, nytt och begagnat, pga ytterligare ett inbrott i källarförrådet. Denna gång länsades en hel del beten, tidigare rök rullar och spön. Nu förvarar jag allt i lägenheten. Jag har trappat ned lite i pris på rullar och spön men gillar man dyra grejer så är det bara köra på. Whatever floats your boat!
Kommentera
-
Att vara fast i ett prylträsk behöver inte innebära att man köper endast dyra grejer heller.
och var går gränsen?
tex, den dyraste haspelrullen jag äger är en Daiwa Fuego LT, gav 695:- på nån rea.
den dyraste multirullen jag har nu är en SLX XT som jag gav 1050:- för.
riskerna som uppstår härifrån är bara att man vill uppgradera sig.
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mattiaz Visa inläggAtt vara fast i ett prylträsk behöver inte innebära att man köper endast dyra grejer heller.
och var går gränsen?
tex, den dyraste haspelrullen jag äger är en Daiwa Fuego LT, gav 695:- på nån rea.
den dyraste multirullen jag har nu är en SLX XT som jag gav 1050:- för.
riskerna som uppstår härifrån är bara att man vill uppgradera sig.
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 713 visningar
0 gillar