Tar absolut inte illa upp. Jo det är baserat på mitt senaste köp av rulle där. Då var dom 2-3 st och det var som jag minns det även Abu-rullar dom kollade igenom. Inget jätteavancerat, bara öppna upp rullen och kontrollera att den är smord. Har även varit inne i butiken vid senare tillfällen och även då har det skruvats. Även kompisens revo tittade dom på. Sen vet jag inte om det är alla rullar eller om dom går mer för vissa tillverkare. Håller helt med om det orlimliga i att som lägger den tiden när det egentligen inte ligger på butikerna själva. Men tror nog att dom vinner på det i längden då reklamationer också är tidskrävande.
Vad gäller haspel så är det väl ett par skruvar till att lossa på, men är ju lite enklare än en multi. Hoppas verkligen att det finns butiker som är beredda att serva och reparera rullar själv. Det skulle för oss konsumenter vara guld värt, tror även att tillverkarna skulle välkomna avlastningen. Kanske certifikat för vissa tillverkare vore en väg att gå, liknande den som finns till båtmotorer mm.
Vad gäller haspel så är det väl ett par skruvar till att lossa på, men är ju lite enklare än en multi. Hoppas verkligen att det finns butiker som är beredda att serva och reparera rullar själv. Det skulle för oss konsumenter vara guld värt, tror även att tillverkarna skulle välkomna avlastningen. Kanske certifikat för vissa tillverkare vore en väg att gå, liknande den som finns till båtmotorer mm.
Kommentera