Ursprungligen postat av Mattiaz
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Multispö för jigg
Collapse
X
-
Eller så slår du bara till... Gatorspöt skulle jag gärna pröva om jag hade ett behov likt ditt men mitt gamla Dragon TD Pro Selection 7'6" MH 14-35g gör det så pass bra att jag inte behöver... eller Lizzard X om du av någon anledning vill ha ngt kortare... https://skvalp.se/20190124/bft-lizzard-x/
Lycka till i spöjakten!
Kommentera
-
Det är detta spö Matte har :-) det har varit mitt :-)
Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Classe69 Visa inläggDet är detta spö Matte har :-) det har varit mitt :-)
https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...m-casting.html
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Classe69 Visa inläggDet är detta spö Matte har :-) det har varit mitt :-)
https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...m-casting.htmlSenast ändrad av anteman; 2020-10-31, 23:55.
Kommentera
-
en fråga där till Classe: är St Croix spöt väldigt topptungt? (forskning i amerikanska forum talar för att de är "tip-heavy") är det en fördel/nackdel eller en smaksak som allt annat? för-nackdelar?
samma fråga ställer jag då angående Megabass Levante, du är ju min källa nu då du har bägge spöna =)
frågar man inget får man inget veta så jag hoppas på svar såklart
viktmässigt:
Megabass 122g
St Croix 136g
gunki C210 138g
zodias 1610m 110/107g (odelat/delat)
Kommentera
-
Nä, jag upplever inte St Croix som topptungt, därimot Megabass spöt är lite topptungt så har inte den lättaste rullen på det. Skall testa min Calcutta 51DC på det spöt. Tror det blir en perfekt kombo.
På St Croix spöt har jag min Metanium DC och det är ruggigt skönt att fiska med :-)Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Ursprungligen postat av holden Visa inläggOm du gillar Zodias så är ju Poison Adrena ett par pinnhål upp i Shimanos sortiment, Söders hade tio 1610M som sålde slut på en vecka varav jag lyckades knipa ett och ångrar att jag inte köpte två för att ha rullar med olika utväxling på spöna, återstår Ebay och en tusenlapp dyrare i snitt samt vänta på oklar leveranstid från Japan.
men jag har kollat runt efter detta spö och sökt information men om man skall lyssna på Mikko Seppänens ord så tycker han inte att detta spö är lämpligt att jigga med då det är för mjukt?
vad har du att säga om det? kanske man skulle gått på 172H varianten isf? eller kanske rentav valt ett Zodias 172 istället.
sen är det ju klart, ett spö som kralligt är ju inte roligt att fiska abborre med heller, det händer ju att dem hugger..
man skulle ha ett spö som man kunde ställa in Digitalt vad man vill använda för teknik och betesvikt och så bara trycka på ett par knappar, eller varför inte ha en app i telefonen som man styr spöt med?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mattiaz Visa inlägg
ännu inte slagit till och BF närmar sig..
men jag har kollat runt efter detta spö och sökt information men om man skall lyssna på Mikko Seppänens ord så tycker han inte att detta spö är lämpligt att jigga med då det är för mjukt?
vad har du att säga om det? kanske man skulle gått på 172H varianten isf? eller kanske rentav valt ett Zodias 172 istället.
sen är det ju klart, ett spö som kralligt är ju inte roligt att fiska abborre med heller, det händer ju att dem hugger..
man skulle ha ett spö som man kunde ställa in Digitalt vad man vill använda för teknik och betesvikt och så bara trycka på ett par knappar, eller varför inte ha en app i telefonen som man styr spöt med?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 713 visningar
0 gillar