Har en fundering på en ersättare till mitt zodias 6’6 multi 7-21 spö
detta är ju ganska toppigt vilket är helt okej, jag använder det mest till 12-15g skallar och 3-4” jiggar.
däremot tycker jag kanske det är något för kort ibland.
Nån som kan tipsa om någon bra ersättare?
Vill helst hitta ett 2-delat men det verkar inte lätt.
helst från svensk ÅF också.
Har kikar på Gunki Chooten C210 7-25
illex night shadows B 215 water things eller cover gate
st croix också men vilken serie ska man titta på här?
shimano expride 1610M
Poison adrena 1610M
Yasei LTD kanske?
nackdelen här känns som att det blir antingen 1+1 eller helt enkelt odelade spön. Vet inte hur det blir i V60:n när man ska frakta dem(?) råd eller erfarenheter uppskattas. Trailar min båt så man kanske kan fästa spöt i båten när man ska köra? Eller hur gör ni?
2delade spön hittar jag megabass Levante F4-72LV 2pc 7-28.
Shimano Zodias 1610M-2 hade nog suttit som en smäck då jag gillar zodias i övrigt. Men sett på många amerikanska forum att de lovordar Megabass Levante.
Men sen verkar det dåligt med 2-delat
Har snabbt sneglat på Rocksweeper från Abu men inte koll på något mer än namnet och att Fränstam rekommenderat det.
ni behöver inte ens föreslå BFT, Okuma eller Savage Gear. Litar inte på dessa spön alls och kommer då inte bli bra.
Kan ni komma med era erfarenheter?
vad fiskar ni själva med?
Vad använder ni mer ett sådant spö till?
tack så länge
detta är ju ganska toppigt vilket är helt okej, jag använder det mest till 12-15g skallar och 3-4” jiggar.
däremot tycker jag kanske det är något för kort ibland.
Nån som kan tipsa om någon bra ersättare?
Vill helst hitta ett 2-delat men det verkar inte lätt.
helst från svensk ÅF också.
Har kikar på Gunki Chooten C210 7-25
illex night shadows B 215 water things eller cover gate
st croix också men vilken serie ska man titta på här?
shimano expride 1610M
Poison adrena 1610M
Yasei LTD kanske?
nackdelen här känns som att det blir antingen 1+1 eller helt enkelt odelade spön. Vet inte hur det blir i V60:n när man ska frakta dem(?) råd eller erfarenheter uppskattas. Trailar min båt så man kanske kan fästa spöt i båten när man ska köra? Eller hur gör ni?
2delade spön hittar jag megabass Levante F4-72LV 2pc 7-28.
Shimano Zodias 1610M-2 hade nog suttit som en smäck då jag gillar zodias i övrigt. Men sett på många amerikanska forum att de lovordar Megabass Levante.
Men sen verkar det dåligt med 2-delat
Har snabbt sneglat på Rocksweeper från Abu men inte koll på något mer än namnet och att Fränstam rekommenderat det.
ni behöver inte ens föreslå BFT, Okuma eller Savage Gear. Litar inte på dessa spön alls och kommer då inte bli bra.
Kan ni komma med era erfarenheter?
vad fiskar ni själva med?
Vad använder ni mer ett sådant spö till?
tack så länge
Kommentera