Multirulle i 30 års present - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirulle i 30 års present

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Multirulle i 30 års present

    Gott folk,

    Jag fyller snart 30 och tänkte köpa något kul till mig själv

    Jag kör 100% gädda men tänkte försöka ge mig på abborre/gös och skulle vilja veta vad ni rekommenderar för rundgavlade multirullar till abborre, gös, lättare gädda. Lite allround helt enkelt..

    För att ni ska ha något att gå på så kan jag berätta att jag väldigt sällan kör jigg. Mestadels kommer det handla om crankbaits, även om jag kommer vilja kunna testa på jiggandet också. Rullar som faller mig i smaken när det kommer till gäddfisket är Conquest 301, 301D, 201B, Luna 253L mfl..

    Har ni något att rekommendera? Skulle t.ex. en CC 201DC fungera för mitt ändamål? För länge sedan stod jag och höll i en 201D i butik men köpte den aldrig, det kan jag djupt ångra idag, det är alltså drömrullen just nu. Så om du sitter på en, tveka inte på att höra av dig :-)

    Mvh

  • #2
    En Daiwa Ryoga 1016 hade jag köpt, den har allt man vill ha om man vill ha något extra.
    Liten & smidig & funkar bra till borre samtidigt rejält bygg & klarar gäddfiske sen att den har ett utseende som är bland det läckraste kan inte bli en bättre 30års present

    The anglers source for tackle news and reviews. 100% independent review site.

    Kommentera


    • #3
      Har en 200 DC+ På mitt 30-80g spön för lite lättare gäddbeten och en ganska given rulle för mig om jag skulle ta upp HÖ-fisket på nytt. Dock inte en rulle jag skulle ha till abborre å gösfiske, hellre då en 100 rulle eller kanske en 1016...

      ..:Om rund rulle sökes vilket jag antar är fallet och helst en äldre modell, de förefaller ha bättre grundmaterial än senare tiders rullar, CC t ex (eller om det enbart är en fråga om regelbunden service med olja å fett, råder delade meningar...)

      Senast ändrad av anteman; 2020-10-15, 09:09.

      Kommentera


      • #4
        Jag har en Shimano Scorpion Antares :-) men den vill jag ha 2 lax för :-)
        Bifogade filer
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
        6 svar
        1 669 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Benjamin S  
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 334 svar
        266 227 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
        15 svar
        2 327 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Fisketrassel  
        Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
        882 svar
        141 828 visningar
        16 gillar
        Senaste inlägg Kulfisk
        av Kulfisk
         
        Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
        1 046 svar
        196 165 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Villespinn91  
        Arbetar...
        X