BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

    Kopierar det där receptet så får vi se om all småbeten får en bättre framtid , får leta aningens större bäckar än dom jag jagar öring i för tillfället
    Nu har det gått ett tag och får väl säga att det var som väntat ungefär dom kastlängder jag räknat med med mina vobblervikter på runt 2-2,5g Max så kommer jag grovt uppskattat Max 12-15 meter så ungefär som jag räknat med.
    känslig på inställning ja -är det första multirullen så kan man nog bli gråhårig , inte provat jigg alls utan bara pyttevobbler
    soloking/ace hawk venom 0,8-5g spiderwire 0,07 , imponerande att man kan köpa en Bfs multirulle för lite över 300:-när dom kör kampanj som funkar såhär bra och dessutom har knarr -starkt beroendeframkallande och nåt bara mina jdmrullar har standard annars
    Click image for larger version  Name:	IMG_6784.jpg Views:	17 Size:	2,90 MB ID:	2644598
    Bifogade filer
    Senast ändrad av Sundström76; 2024-07-30, 08:40.

    Kommentera


    • Gissar att många i den här tråden handlar från Japanska butiker, så jag slänger in en liten OT-fråga: brukar det tillkomma tullavgifter och i så fall vad ligger de på (för t ex en rulle)?

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
        Gissar att många i den här tråden handlar från Japanska butiker, så jag slänger in en liten OT-fråga: brukar det tillkomma tullavgifter och i så fall vad ligger de på (för t ex en rulle)?
        Räkna alltid med tull och moms. 25% + 3,5% i tull. Lättast är att ta produktens pris + frakt × 1,3

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

          Räkna alltid med tull och moms. 25% + 3,5% i tull. Lättast är att ta produktens pris + frakt × 1,3
          Tack!

          Kommentera


          • Mitt subjektiva minne säger att EMS-frakt kan bli momsfri, medan bl a DHL alltid innebär det.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
              Mitt subjektiva minne säger att EMS-frakt kan bli momsfri, medan bl a DHL alltid innebär det.
              Det var länge sedan något slapp igenom tullen. Så räkna alltid full tull och moms.

              Kommentera


              • Köpte ett spö på aliexpress som kom för ca 2 veckor sen.
                Tänkte att det lila passar bra till min moddade mörrum.

                Spö ringarna är dock inte helt centrerade men det får jag nog leva med för priset.

                Har inte kommit nått brev om tull och moms än men jag jag tror det kommer förr eller senare

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Tommy_Lagebro Visa inlägg
                  Köpte ett spö på aliexpress som kom för ca 2 veckor sen.
                  Tänkte att det lila passar bra till min moddade mörrum.

                  Spö ringarna är dock inte helt centrerade men det får jag nog leva med för priset.

                  Har inte kommit nått brev om tull och moms än men jag jag tror det kommer förr eller senare
                  Alla de gånger jag har fått betala tull och moms så har det betalats i förväg eller så har krav från tullen kommit innan paketet och det måste betalas innan dom skickar vidare paketet till paketombudet.
                  Jag tror att du har klarat dig!

                  Kineserna har hittat metoder för att minimera tullkostnader eller att helt ta sig runt tullen, som jag har förstått det så samarbetar dom med stora fraktföretag och tar i in paket i EU till stora lager som dom har(CCP sponsrar) och dom betalar minimalt eller ingen tull, för att sedan packa om varorna och sända iväg dem inom EU så att köpare slipper tull och sånt. Det verkar som att allt fler säljare kan sända via dessa nu.
                  Antagligen så är det något land i EU som fortfarande gör likt vi gjorde tidigare när vi inte la tull på kinapaket med lågt värde och dom pumpar väl in allt därigenom.

                  Kollar man spårnings informationen på vissa olika kinaförsändelser så står det ingenting specifikt om vart paketet är eller i vilket land, bara att det är på en flygplats eller olika terminaler, endast när det når Sverige så får man se vart det är.

                  Det är nog bara en tidsfråga innan EU börjar smälla kinserna på fingrarna. I USA har tullen nyligen gjort stora tillslag mot kinesiska storlager som smugglat och fifflat med tullen på miljontals kinapaket.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av .art Visa inlägg

                    Alla de gånger jag har fått betala tull och moms så har det betalats i förväg eller så har krav från tullen kommit innan paketet och det måste betalas innan dom skickar vidare paketet till paketombudet.
                    Jag tror att du har klarat dig!

                    Kineserna har hittat metoder för att minimera tullkostnader eller att helt ta sig runt tullen, som jag har förstått det så samarbetar dom med stora fraktföretag och tar i in paket i EU till stora lager som dom har(CCP sponsrar) och dom betalar minimalt eller ingen tull, för att sedan packa om varorna och sända iväg dem inom EU så att köpare slipper tull och sånt. Det verkar som att allt fler säljare kan sända via dessa nu.
                    Antagligen så är det något land i EU som fortfarande gör likt vi gjorde tidigare när vi inte la tull på kinapaket med lågt värde och dom pumpar väl in allt därigenom.

                    Kollar man spårnings informationen på vissa olika kinaförsändelser så står det ingenting specifikt om vart paketet är eller i vilket land, bara att det är på en flygplats eller olika terminaler, endast när det når Sverige så får man se vart det är.

                    Det är nog bara en tidsfråga innan EU börjar smälla kinserna på fingrarna. I USA har tullen nyligen gjort stora tillslag mot kinesiska storlager som smugglat och fifflat med tullen på miljontals kinapaket.
                    Det beror helt på vilket fraktbolag som används. Flera bolag ex fedex betalar in tull och moms åt dig i förväg så paketet aldrig stannar i svensk tull utan går in direkt. Tror DHL gör likadant. Jag har fått räkning på tull och moms månader efter jag fått mitt paket. Man kan ha tur att det slinker igenom. Men är det ett fraktbolag som betalar i förväg så kan man till 100% veta att en räkning kommer komma även om det ibland dröjer.

                    Kommentera


                    • Ja dhl betalar in innan leverans så där slinker inte sånt undan

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 666 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 334 svar
                      266 191 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
                      15 svar
                      2 319 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Fisketrassel  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      881 svar
                      141 648 visningar
                      16 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 046 svar
                      196 110 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Villespinn91  
                      Arbetar...
                      X